Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Riječki Arctic postavio najveći švicarski ledeni park ispred Bossard Arene u Zugu

Autor: Ana Roksandić
09. prosinac 2025. u 22:00
Podijeli članak —
Klizalište se prostire na 1650 metara četvornih, a građanima je dostupna i staza za klizanje duga 350 metara četvornih/PD

Projekt težak 900 tisuća eura dijelom je platio i lokalni hokejaški klub EVZ Zug.

Riječka tvrtka Arctic, najveći domaći proizvođač klizališnih sustava, postavila je ledeni park ispred Bossard Arene u švicarskom gradu Zug. Riječ je o najvećem ledenom parku u cijeloj Švicarskoj. Klizalište se prostire na 1650 metara četvornih, a građanima je dostupna i staza za klizanje duga 350 metara četvornih.

U ledenom parku domaća kompanija predstavila je i novi tip i dizajn ograde. Projekt od 900 tisuća eura sufinancirali su grad Zug i hokejaški klub EVZ Zug, jedan od najuspješnijih klubova u švicarskom hokeju. Ledenom parku u Zugu prethodile su detaljne pripreme i montaža opreme tijekom više dana.

Detaljne pripreme

“Priprema projekta krenula je krajem svibnja ove godine. Zbog kompleksnosti bilo je potrebno na vrijeme početi sa svim pripremama, terenskim izvidima i detaljnim mjerenjima. Bilo je tu puno promjena, vremenskih i dimenzijskih, kao i u svakom projektu. Kod ovako velikih klizališta svaki detalj i svaka mjera su jako bitni jer se u protivnom može dogoditi da negdje dođe do pogreške i dogodi se da se neki dio opreme ne može montirati na lokaciji. Montaža same opreme trajala je nešto više od četiri dana”, kazao nam je Leo Ventin, voditelj operacija u tvrtki Arctic.

Trenutačno razgovaramo o projektima u Kanadi, Novom Zelandu i Ujedinjenim Arapskim Emiratima.

Leo Ventin

U Zugu su do sada imali fiksno klizalište ispred ledene dvorane te su ovim projektom prvi put doveli mobilno klizalište, a za Arctic ovo je bilo prvo sudjelovanje tima u tako velikom projektu u inozemstvu. Nije bilo dovoljno samo samostalno montirati opremu, već je trebalo i osposobiti djelatnike klijenta koji će u idućim godinama sami obavljati montažu. Uz to, projekt je zahtijevao opsežnu dokumentaciju, kako za osoblje i procese rada, tako i za dozvole i certifikate opreme.

Dobiti ovako velik projekt u zemlji u kojoj su zimski sportovi iznimno na cijeni, naime, Švicarska je osvojila srebro na Svjetskom hokejaškom prvenstvu 2025. godine, nije bilo lako. Ventin priznaje kako na globalnom tržištu imaju jako konkurenciju.

“Nekoliko europskih tvrtki, osnovanih još u 1980-ima, iza sebe ima niz postavljenih ledenih dvorana, bogati portfelj suradnji s organizacijama u profesionalnom sportu. Jedan od razloga sigurno leži i u činjenici da Hrvatska ima svega tri ledene dvorane, dok ih neke druge države imaju znatno više”, rekao je Ventin.

U ledenom parku domaća kompanija predstavila je i novi tip i dizajn ograde/Valentin Studerus

No, to ih nije spriječilo na njihovu putu do poslovnog uspjeha. Arctic je od 2003. godinu u više hrvatskih gradova postao dio adventske zabave. Ove godine postavili su klizalište od 500 metara četvornih u Rijeci, u industrijskoj hali Export drvo. Ta, jedna od sedam adventskih lokacija u Rijeci, pod nazivom Export ice box, sadrži i druge proizvode tvrtke Arctic kao što su drvene sklopive kućice na Adventu te LED RGB ograde s posebnim svjetlosnim animacijama.

Projekt u Švicarskoj imao je svoje zahtjeve. Klizalište je ove godine postavljeno prvi put, a planovi su već unaprijed definirani za sljedeće tri sezone. Predviđene su značajne nadogradnje – produljenje staze, povećanje širine i općenito veće prostorne dimenzije klizališta. Riječki tim će stoga, kaže nam Ventin, kontinuirano raditi na razvoju i unaprjeđenju projekta, prateći ambicije i rast klijentovih potreba.

75

klizališta riječka tvrtka postavila je ove sezone

U portfelju tvrtke nalaze se rashladni i ogradni sustavi, ledene plohe i tobogani, klizaljke, modularne drvene kućice, rolly parkovi i LED RGB integrirana rješenja koja ispod pravog sloja leda omogućuju razne svjetlosne i vizualne animacije. Njihov rad dokaz je da sportski objekti mogu postati hrvatski izvozni adut.

“Posljednjih smo godina počeli snažnije izlaziti na inozemna tržišta i rezultati su brzo postali vidljivi. Na sajmu FSB 2025 u Kölnu, na koji pristižu posjetitelji iz cijelog svijeta, veliko je zanimanje privukla naša LED RGB tehnologija postavljena ispod pravog leda. U Švicarskoj smo postavili njihovo najveće klizalište dosad, u projektu u koji se investicijom uključio i tamošnji hokejaški klub EVZ Zug. Trenutačno razgovaramo o projektima u Kanadi, Novom Zelandu i Ujedinjenim Arapskim Emiratima. To nam potvrđuje da hrvatske tvrtke u ovom segmentu imaju što ponuditi i da postoji realan prostor za izvoz”, izjavio je Ventin.

Za Arctic ovo je bilo prvo sudjelovanje tima u tako velikom projektu u inozemstvu/Valentin Studerus

Brojni projekti

Posljednjih godina trude se povećati proizvodnju i prodaju opreme inozemnom tržištu. Trenutačno 50 posto prihoda ostvaruju u inozemstvu, a drugu polovicu domaćim projektima. Od samih početaka surađuju s domaćim jedinicama lokalne i regionalne samouprave.

“U mnogim sredinama postali smo ključni partner i praktični nositelj realizacije adventskih i zimskih programa. Tako smo, uz Rijeku, postavljali klizališta u Splitu i Zagrebu, ove godine ponovno veliko klizalište u pulskoj Areni, a lani i projekt u Bjelovaru s LED RGB rukohvatima i interaktivnom rasvjetom u ledenoj površini. Radili smo i u Virovitici, čiji je lanjski Advent proglašen najljepšim. U Opatiji s nama surađuju godinama pa tako i ove godine pripremao novitet, kao i u Rovinju, Crikvenici, Malom Lošinju te Portorožu, gdje je projekt bio u prostoru nekadašnje solane”, rekao je Ventin.

Ove sezone riječka kompanije broji više od 75 projekata klizališta, a mnogi projekti nastupaju tek početkom 2026., poput Ljubljane u kojoj su prošle sezone postavljali klizalište, i to baš s New Age of Ice Rinks tehnologijom. Tu je i više od klizališta, deset Arctic drvenih sklopivih kućica nalazi se u francuskom Nancyju, na Place de la Carrièreu, nekoliko koraka od Trga Stanislas koji je pod zaštitom UNESCO-a.

50

posto prihoda ostvaruju u inozemstvu

“Važnije od popisa projekata je ono što oni donose zajednici. Naša je filozofija jednostavna: klizališta nisu samo infrastruktura, nego mjesto druženja i zajedništva. Gradovi koji ulaze u suradnju s nama biraju sadržaje koji ljudima daju prostor za uživanje u lijepim trenucima, a upravo to domaću zimsku ponudu čini snažnijom i privlačnijom”, ističe Ventin.

U kompaniji su zadovoljni potporom koju su dobili kao izvoznici. Arctic je ove godine dobio potporu za internacionalizaciju te su uz korištenje ovih fondova dobili mogućnost za nastupanje na dva velika internacionalna sajma – FSB-u u listopadu ove godine u Kölnu te sajam IAAPA u Londonu u 2026. godini.

Upitan kako se nose sa sezonalnošću svog posla, Ventin je rekao: “Tijekom posljednjih 20-ak godina kontinuirano smo razvijali proizvode koji nam omogućuju prisutnost na tržištu i izvan zimske sezone.”

Autor: Ana Roksandić
09. prosinac 2025. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close