Hrvatski turizam posljednjih godina doživljava značajan kvalitativni iskorak. Iako će mnogi analitičari reći da nam još nedostaje sadržaja, posebno u kontekstu njegove rasprostranjenosti, činjenica je da se posljednjih godina doista učinilo mnogo. Iz godine u godinu Hrvatska poboljšava kvalitetu hotelskih sadržaja. Hotelski smještaj segment je koji je u posljednjih 15 godina napravio velik kvalitativni pomak. Prema podacima Ministarstva turizma i sporta, u Hrvatskoj posluje čak 61 hotel s pet zvjezdica i njih 369 s četiri zvjezdice, koji su zajedno činili više od 55 posto od ukupno 777 hotela, te gotovo 62 posto ukupnih kapaciteta hotelskih kreveta u Hrvatskoj.
Gleda li se samo udio hotela najviše kategorije, od lipnja 2010. do lipnja 2025. njihov broj se gotovo utrostručio (s 23 na 61), udio u ukupnom broju hotela se gotovo udvostručio (s 3,9 posto na današnjih 7,8 posto), dok je broj stalnih kreveta u njihovoj ponudi rastao za 89 posto – od nešto manje od 8200 do gotovo 15.500. U ukupnom broju hotelskih kreveta njihov udio je također značajno rastao – od 8,3 posto 2010. do gotovo 12 posto 2025.
Rovinj je na nedavnim Danima hrvatskog turizma proglašen turističkom destinacijom godine, odnosno novim šampionom hrvatskog turizma. Veliko je to priznanje, ne zbog turističkih brojki ili noćenja, nego zato što potvrđuje da razvija turizam kako treba.
U prvih deset dva europska
Rovinj je nagradu osvojio kao sveukupni pobjednik natječaja čiji su organizatori Hrvatska turistička zajednica, Ministarstvo turizma i sporta i Hrvatska gospodarska komora, a koji u različitim kategorijama vrednuje inovativnost, održivi razvoj te unapređenje kvalitete turističkih proizvoda i usluga. Kvalitativni iskorak u odnosu na konkurenciju najvidljiviji je u području smještaja i popratnih sadržaja -uključujući i neke od najluksuznijih primjera u Hrvatskoj – kao i u visokom stupnju razvoja i implementacije komunalne i turističke infrastrukture. Prošli su dani natjecanja u brojkama, danas se nagrađuje izvrsnost u turizmu. Upravo u toj kategoriji – izvrsnosti – jedan je rovinjski hotel nedavno dobio “nestvarno” priznanje za hrvatske pojmove.
Naime, Grand Park Rovinj, dio Maistra Hospitality Groupa, prvi je i jedini hrvatski hotel uvršten među 50 najboljih hotela svijeta prema prestižnoj listi The World’s 50 Best Hotels 2025., čime je još jednom potvrdio status jednog od vodećih luksuznih hotela u regiji.
Na svjetski poznatoj listi “50 best” rovinjski Grand Park se našao na 48. mjestu kao jedan od novih ulaza na ovu top listu najboljih svjetskih hotela. Prema ovogodišnjoj listi, čini se da Azija prednjači po ponudi luksuznog hotelskog smještaja, s obzirom na to da je najbolji hotel u svijetu Rosewood Hong Kong. Drugi na listi je Four Seasons Bangkok at Chao Phraya River, a i treći hotel Cappella također je u Bangkoku. U prvih deset na svijetu boje Europe, pak, ove godine “brane” samo dva talijanska hotela – Passalacqua koja se nalazi na jezeru Como te Four Seasons u Firenzi.

Komentirajući ulazak rovinjskog hotela na prestižnu listu iz Maistre poručuju da to priznanje predstavlja rezultat dugogodišnje predanosti izvrsnosti i vrhunskoj usluzi, ali i dodatni poticaj u daljnjem pozicioniranju Istre kao luksuzne destinacije na svjetskoj turističkoj karti, što će zasigurno privući još više gostiju više platežne moći.
“Uvrštenje Grand Park Hotela Rovinj među 50 najboljih hotela svijeta, prema listi The World’s 50 Best Hotels 2025, iznimno je priznanje, ne samo za hotel, već i za kompaniju i destinaciju. Ono potvrđuje dugogodišnju predanost izvrsnosti, vrhunskoj usluzi i stvaranju istinski posebnog doživljaja za svakog gosta. Riječ je o listi koja se temelji na glasovima više od 800 neovisnih svjetskih stručnjaka iz područja hotelijerstva i luksuznog turizma, što to priznanje čini još vrednijim. Grand Park je trenutačno jedini hrvatski hotel na toj prestižnoj listi, i upravo ta činjenica dodatno učvršćuje poziciju Istre kao regije koja može konkurirati najboljim luksuznim destinacijama svijeta. Priznanje šalje snažnu poruku o kvaliteti i potencijalu destinacije, osobito gostima više platežne moći, koji sve više traže autentične i boutique luksuzne doživljaje”, poručuju iz Maistre za Poslovni vikend. Upravo je uređenje interijera odigralo možda i presudnu ulogu kod međunarodnog uspjeha hotela. Interijer Grand Park Hotela Rovinj potpisuje milanski studio Lissoni & Partners, čiji je osnivač Piero Lissoni jedan od najutjecajnijih svjetskih dizajnera današnjice.
“U suradnji s arhitektonskim studijom 3LHD, Lissoni je oblikovao prostor koji pomiruje suvremeni dizajn s identitetom Rovinja. Njegov koncept temelji se na stvaranju dijaloga između interijera i lokacije – između različitih kultura, povijesti i suvremenog izraza. Dominiraju čiste linije, prirodni materijali poput drveta, kamena i stakla te paleta zemljanih tonova koja nježno kontrira plavetnilu mora i neba. Posebnu dimenziju prostoru daje i umjetnička kolekcija koju su kreirali renomirani umjetnici inspirirani lokalnom poviješću i geografijom”, poručuju.

Interakcija gosta s destinacijom
Vizualni identitet hotela, za koji je bio angažiran studio Bruketa&Žinić&Grey, temelji se na ideji interakcije gosta s destinacijom, ne samo kroz boravak već i kroz osobni narativ.
“Jedan od elementa koncepta je putni dnevnik koji svaki gost dobiva uz mogućnost korištenja Polaroid kamere. U vremenu potpune digitalizacije fizička uspomena ponovno dobiva posebnu vrijednost, postaje ekskluzivan i vrlo emotivan zapis boravka u Rovinju. Identitet tako djeluje kao katalizator priča: prenosi duh Rovinja, a istovremeno poziva gosta da stvara vlastite. Isti je princip, primjerice, primijenjen i u dizajnu menija restorana s Michelinovom zvjezdicom Cap Aureo koji je oblikovan poput male knjige s praznim stranicama namijenjenima skicama i dojmovima gosta. Zanimljivo je i da se u imenu svakog bara, restorana ili hotelskog prostora krije priča povezana s destinacijom”, poručuju iz Maistre. Zanimljivo je pogledati i tko su najbrojniji gosti hotela…
Struktura gostiju na neki je način iznimka u hrvatskom hotelskom svijetu i predstavlja ono što bismo kao turistička destinacija trebali i željeli postati.
“Ova je godina bila vrlo uspješna, kako u pogledu ostvarenih noćenja tako i u brojnim suradnjama koje su realizirane te nagradama – Michelin zvjezdica, Michelin Key priznanje, suradnja s Bentleyjem… Najveći udio gostiju koji odsjedaju u hotelu čine oni iz Njemačke, Austrije, Velike Britanije i SAD-a koji Grand Park uglavnom biraju zbog njegovog dizajna, ponude, usluge i ukupnog iskustva boravka. Također se bilježi snažan porast gostiju koji dolaze u hotel radi gastronomskih doživljaja, čemu sigurno doprinosi Michelinova zvjezdica restorana Cap Aureo te dvije zvjezdice restorana Agli Amici Rovinj”, ističu iz Maistre.
Najveći istarski wellness
Grand Park hotel Rovinj ima 193 sobe i 16 apartmana (neki su površine i do 176 m2), šest restorana, tri bazena i wellness centar koji se proteže na dvije etaže. Hotel može primiti 500 gostiju, a ima i kongresnu dvoranu.
Prizemlje hotela zamišljeno je kao nastavak urbanog tkiva Rovinja te povezuje centar grada s uvalom Lone, odnosno obližnjom park-šumom Zlatni rt. Šetnica Lungo Mare Plaza stanovnicima i posjetiteljima Rovinja omogućuje ugodnu šetnju i uživanje u barovima i restoranima. Tu se nalaze i brojne trgovine uključujući i ekskluzivnu trgovinu Park Concept Store.
Àlbaro Spa&Wellness najveći je i najluksuzniji spa&wellnes centar u Istri. Prostire se na 3800 kvadratnih metara unutrašnjeg i vanjskog prostora na dvije etaže, uključujući i prostor s tri vanjska bazena na vrhu hotela. Tu su tri saune, dvije parne prostorije s raznim temperaturama i posebnim aromatičnim programima, dva manja hladna bazena i prostor za tuširanje za potpuni termalni ciklus. Hotel je otvoren u proljeće 2019., a Adris grupa njime je dovršila uređenje zone Monte Mulini, jedne od najluksuznijih turističkih zona na Jadranu. Zona, u neposrednoj blizini starogradske jezgre Rovinja, obuhvaća hotele Monte Mulini, Lone te prije nekoliko godina preuređen hotel Eden. U neposrednoj blizini su i šetnica te plaža Mulini Beach.