Ulaskom u novu poslovnu godinu hrvatsko gospodarstvo pokazuje znakove stabilnog oporavka. Očekivani rast BDP-a i dalje će biti prije svega potaknut snažnom osobnom potrošnjom, što je pozitivan signal za cjelokupno poduzetništvo. U farmaceutskom sektoru očekujemo stabilizaciju količinske potrošnje lijekova na recept, uz rast ukupne vrijednosti tržišta, ponajprije zbog uvođenja novih, inovativnih terapija koje mijenjaju standarde liječenja. U skladu s rastom osobne potrošnje, očekujemo i daljnji rast potrošnje bezreceptnih lijekova.
Za industriju je iznimno važno da regulator osigura okvir poslovanja koji omogućuje sigurnost opskrbe lijekovima, dugoročna ulaganja i održivo poslovanje. U posljednje dvije godine Belupo bilježi dvoznamenkast rast prihoda, što pokazuje da smo postavili snažne temelje za razvoj, a naš strateški cilj ostaje jasan – jačanje pozicija na hrvatskom i regionalnom tržištu te aktivno širenje na odabrana inozemna tržišta gdje smo posljednjih godina napravili značajan iskorak šireći se na veći broj tržišta zapadne Europe kroz licencna partnerstva.
Ove smo godine ostvarili i napredak u razvoju novih proizvoda, primjerice, uvođenjem klobetazolpropionata te lansiranjem nove dermokozmetičke linije Belupo Skin Solutions. U planu nam je pojačati fokus na širenje portfelja lijekova u terapijskim skupinama u kojima tradicionalno imamo snažnu prisutnost. Velik potencijal vidimo i u inovacijama, što uključuje i razvoj portfelja i novih tehnologija, kao i kontinuiran razvoj kompetencija naših zaposlenika.
Nedavno smo dobili certifikat “Poslodavac Partner” koji potvrđuje našu predanost stvaranju kvalitetne organizacijske kulture. U 2026. posebnu ćemo pozornost posvetiti i unaprjeđenju radnih uvjeta – uređenju poslovnih prostora, poboljšanju materijalnih prava i općenito stvaranju poticajnijeg radnog okruženja. Izazovi s kojima se suočavamo nisu mali.
Manjak potencijalnih zaposlenika s relevantnim kvalifikacijama, regulatorni pritisci te sve snažnija cjenovna konkurentnost na izvoznim tržištima, posebno uz rast troškova poslovanja u RH, u odnosu na globalne konkurente, zahtijevaju stalnu prilagodbu i promišljene odluke. U 2026. Belupo obilježava 55 godina poslovanja – pola stoljeća kontinuiranog rasta, odgovornosti i brige o pacijentima, uz prisutnost na više od 25 svjetskih tržišta. Iako će globalna politika i tržišna kretanja i dalje utjecati na poslovanje, s jasnom strategijom i postavljenim ciljevima bit ćemo spremni za sve izazove.