Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE
Poslovni.hr – 20 godina business klase
20 godina business klase

Kako je narasla naša zajednica: Poslovni mora ostati sidro relevantnosti i ozbiljnosti

U poslovnom novinarstvu važno je znati tumačiti podatke, na pravi načih ih interpretirati, jer to je ono što nas razdvaja od ostatka medijske scene.

Autor: Siniša Malus
04. prosinac 2025. u 07:00
Foto: Neva Zganec/PIXSELL

Poslovni.hr danas je znatno kompleksnija priča nego na samim počecima. Promijenio se sadržaj, promijenili su se ljudi, a najviše se promijenio okoliš u kojem djelujemo.

Taj okoliš je istodobno i zamka i prilika. Zamka stoga jer si 24/7 na vjetrometini, izložen svakojakim reakcijama i komentarima, pa i onima koje nikada ne biste htjeli pročitati. Ali, to je manje važan dio priče, jer jednom kada si se odlučio baviti ovim poslom moraš biti spreman primiti mnoge udarce. Osobno nemam s tim nikakav problem, jer smatram da i najoštrija kritika može biti putokaz što treba mijenjati.

Simpatičnije mi je pisati o prilikama. Nesretna globalna pandemija koja nam je 2020.godine poremetila živote, na neki način je i početna godina interneta kakvog danas poznajemo. Tko to nije shvatio – bolje da se ne bavi ovim poslom. Čitatelji, ali još više poduzetnici i svi oni koje vidimo kao potencijalne partnere u proizvodnji, ali i komercijalizaiji sadržaja, znatno ozbiljnije doživljavaju online medije nego što je to bilo ranije. Ono što je nekada bila tiraža za tiskane medije, danas je vojska pratitelja i vjernih čitatelja, i to sve više onih koji sadržaj konzumiraju brzo, „u pokretu“, najčešće putem mobilnih uređaja.

Pri tome je važno znati da za nas brzina nije i ne smije biti prioritet, ali to mora biti kvaliteta informacije i način njezine obrade. U poslovnom novinarstvu važno je znati tumačiti podatke, na pravi načih ih interpretirati, jer to je ono što nas razdvaja od ostatka medijske scene. Činjenica da se ekonomske teme u većini mainstream medija prate površno, bez ulaženja u srž teme, otvara nam dodatni prostor, posebno u onom dijelu pratitelja koji su istodobno i poduzetnici, menadžeri ili donositelji odluka na različitim razinama u tvrtkama ili lokalne i državne vlasti.

Kad smo prije desetak mjeseci pokretali Poslovni vikend, donijeli smo odluku da dio prostora otvorimo i ljudima koji imaju što za reći odnosno napisati. Pokazalo se da je to prava odluka, jer su spomenuti istaknuti pojedinci iz domaćeg ali i regionalnog poslovnog miljea dali dodatnu težinu sadržaju. Poklonili su nam svoje i povjerenje. Jer, riskirali smo uzajamno.

Na brojnim sastancima „lomio sam“ neke sad već stalne kolumniste PD Vikenda. Pomalo su sumnjali u sebe i svrhovitost takvog pisanja, svjesni manjka vremena kojeg imaju na raspolaganju, a ponekad i nedostatka inspiracije za pisanje.

Valjda sam odradio dobar posao, jer nitko me dosad nije u konačnici odbio. Bez lažne skromnosti, dio poštovanih kolegica i kolega vjeruje mi na temelju kvalitenog odnosa kojeg već odavno imamo.

Posebno mi je drago što osim usko poslovnih tema dajemo prostor i drugim važnim temama poput društvene odgovornosti, zaštite okoliša, ženskog liderstva, poduzetničkih iskustava, menadžerskih izazova, ali i „lakših tema“ poput lifestylea, kulture ili sporta.

Ono što nas povezuje jest uzajamno povjerenje, ali i vrijednosti za koje se zalažemo.

Ima tu i zabavnih situacija. Za sad najzabavnija jest ona koja mi se dogodila nakon nedavnog intervjua sa Silviom Marićem, nekadašnjim sjajnim nogometašem, a danas voditeljem Dinamovog Business Cluba. Sivio i ja znamo se odavno, imamo puno utakmica u nogama, ali sigurno nismo očekivali ono što se dogodilo nakon objave tog intervjua. Idućih nekoliko dana nakon objave, notifikacije s Linkedina su sustizale jedna drugu, a u privatnim porukama javili su i se mnogi, ugodno iznenađeni tom vrstom sadržaja koju mogu pročitati u Poslovnom dnevniku. U šali sam rekao Silviju da nije bio tako popularan još od onog vrelog srpanjskog dana kad je gotovo sam srušio Partizan.

Ono što je posebno važno, barem za mene, jest isticanje poduzetničkih uspjeha. U Hrvatskoj koja je okovana negativom i gdje se čini da je zanimljiva samo loša vijest, moramo biti apostoli jedne drugačije Hrvatske. Da, Hrvatska je prepuna izvrsnih ljudi, talenata, inovatora, kvalitenih poduzetnika – svih onih koji moraju zauvijek zasjeniti mit o zlim poduzetnicima koje se negativno precipira zbog kriminala u pretvorbi i privatizaciji. Ortački kapitalizam neće nestati preko noći, ali čvrsto vjerujem da dolazi novo vrijeme u hrvatskom poduzetništvu. Unatoč svim manjkavostima, Hrvatska je i dalje sjajno mjesto za život. Ako mi ne vjerujete, pitajte one koji su se iselili u inozemstvo ili one koje su u Hrvatsku došli graditi novi život.

Jedno je sigurno – u današnjem svijetu dinamičnih promjena, nesigurne sadašnjosti i još nesigurnije budućnosti, Poslovni mora ostati sidro relevantnosti i ozbiljnosti.

Autor: Siniša Malus
04. prosinac 2025. u 07:00
Podijeli članak —

New Report

Close