Od 1. prosinca 2025. u Njemačkoj će započeti petogodišnji pilot-projekt kojim se omogućuje korištenje vozila pod daljinskim upravljanjem u javnom prometu. Riječ je o automobilima koji nisu potpuno autonomni – njima upravlja operater iz posebnog kontrolnog centra, a ne vozač u samom vozilu, pisao je sredinom rujna Fenix magazin.
Savezno ministarstvo prometa donijelo je novu Uredbu o daljinskom upravljanju vozilima u cestovnom prometu (Straßenverkehr-Fernlenk-Verordnung – StVFernLV), kojom se prvi put uspostavlja pravni okvir za ovakav oblik vožnje. Cilj je potaknuti razvoj novih oblika mobilnosti, a istodobno osigurati visoku razinu sigurnosti.
Sigurnosna pravila su strogo definirana: vozila smiju voziti najviše 80 km/h, a u slučaju gubitka signala moraju se sigurno zaustaviti. Kontrolni centri moraju imati višestruke komunikacijske kanale, jake IT zaštite i certificirane operatere pod stalnim nadzorom. Do sada na javnim cestama nisu zabilježene ozbiljnije nesreće s vozilima pod ovakvim upravljanjem.
Takva tehnologija ipak otvara i nove izazove: moguća kašnjenja signala, prekidi mreže, ograničena preglednost situacije za operatera ili rizik od hakerskih napada. No, nova uredba predviđa tehničke i proceduralne mjere koje bi trebale svesti te rizike na minimum. Prema ocjenama stručnjaka, razina opasnosti za ostale sudionike u prometu nije veća od one kod klasične vožnje – pod uvjetom da se poštuju propisana pravila.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu