Dok se hrvatsko maloprodajno tržište suočava s brojnim izazovima, Tommy Grupa dokazuje da snažan regionalni identitet, strateška ulaganja i inovativnost mogu biti recept za dugoročan uspjeh. Pod kapom ove rastuće poslovne grupacije nalaze se tri snažna brenda – Tommy, Bobis i Petason – koji su svaki na svoj način obilježili proteklo razdoblje: Tommy, trgovački lanac iz Splita, koji svoju vodeću poziciju na tržištu potvrđuje diljem Hrvatske kao najbolje ocijenjeni maloprodajni lanac u Dalmaciji; Bobis kao ogledni primjer kako ulaganje u razvoj kompanije, organizaciju i poslovne procese daje izvrsne (financijske) rezultate, a Petason kroz potvrdu statusa jedne od vodećih tvrtki u segmentu proizvodnje svježeg mesa i mesnih prerađevina.
Investicije Tommy Grupe prepoznali su, dakako, i potrošači, nagradivši Tommy trgovački lanac najboljim u kategoriji svježeg mesa, mesnih proizvoda i delikatesa u sklopu istraživanja agencije Valicon. Lokalna proizvodnja, kvaliteta i stručna obrada proizvoda glavni su argumenti zbog kojih su Tommyju dodijeljene najviše ocjene. Tommy i u financijskom smislu bilježi stabilan rast: prema podacima Fine, u 2024. godini ostvareno je 665 milijuna eura prihoda, što je porast od 54 milijuna eura u odnosu na prethodnu godinu, čime se pozicionirao kao 20. najveća tvrtka u zemlji po ukupnim prihodima.
Tvrtka ima kontinuirani rast prihoda i tržišnog udjela, a prema kriteriju uspješnosti poslovanja nalazi se na 13. mjestu u Hrvatskoj. Uspjehu, dakako, doprinose i zadovoljni radnici u čije je povećanje plaća samo u posljednje dvije godine Tommy investirao 16 milijuna eura. Tako su zaposlenicima u maloprodaji i logistici neto primanja porasla za više od 60 posto unatrag tri godine. Trend investiranja u plaće i prava zaposlenika nastavljaju i s preko 10 milijuna eura ulaganja kroz 2025. godinu. Radnici također primaju božićnice i uskrsnice, naknade za prehranu i prijevoz, stimulativne bonuse i jubilarne nagrade, a imaju privilegiju uživati i u slobodnim danima za obiteljske trenutke.

Ključni strateški iskoraci
Proteklu 2024. godinu obilježila su i dva ključna strateška iskoraka: preuzimanje riječke tvrtke Brodokomerc Nova i otvaranje i integracija novog logističko-distributivnog centra u Dugopolju, koji je značajno unaprijedio operativne kapacitete i učinkovitost poslovanja Tommyja, ali i stvorio pretpostavke za organski rast i širenje. Logističko-distributivni centar nadomak Splita prostire se na zemljištu veličine 80.000 metara četvornih, dok je njegov skladišni kapacitet 35.000 paletnih mjesta, s 250 zaposlenih radnika i kao takav predstavlja jedan od najvažnijih novih projekata. Preuzimanje tvrtke Brodokomerc Nova prilika je za širenje Tommyja na područje Primorsko-goranske i Istarske županije, za što je pozitivno mišljenje dala i Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja.
Da inovacije i kvaliteta idu ruku pod ruku, dokazuje i Bobis d.o.o., u čijoj je vlasničkoj strukturi Tommy od 2014. godine. Bobis je oduvijek bio prepoznatljiv po svojoj kvaliteti i inovativnosti, a kroz kontinuirani razvoj i prilagodbu tržištu, uspio je zadržati snažnu poziciju. Uz zajedničke napore Bobisa i Tommyja poslovanje je dodatno unaprijeđeno, što je rezultiralo značajnim rastom i uspjehom u posljednjem desetljeću. Prije tri godine otvorena je i nova tvornica s proizvodnim kapacitetom od 500 milijuna proizvoda godišnje i s potencijalom širenja asortimana. Naime, Bobisov proizvodni asortiman sastoji se od 400 pekarskih i slastičarskih artikala, među kojima su ručno rađeni kruhovi, zdravi proizvodi bez aditiva i oni s manjim udjelom soli te kisela tijesta. Integracija u sustav Tommy grupe donijela je i dodatni razvojni potencijal, pa su proizvodi osim u prodajnoj mreži Tommyja, prisutni i u 55 vlastitih prodajnih mjesta.
Što se Petasona tiče, njihov dnevni plasman proizvoda je između 50 i 70 tona mesa i mesnih prerađevina u asortimanu koji obuhvaća više od 250 proizvoda. Čak sedam milijuna eura tvrtka je investirala u tehnologiju i opremu u zadnjih pet godina, a sve s ciljem praćenja tržišnih promjena. Svježe meso i najkvalitetnije suhomesnate delicija proizvode se prema najvišim standardima, što potvrđuju i prehrambeni certifikati IFS, ISO i HACCP koji jamče sigurnost i kvalitetu proizvoda. Tommy je u vlasničku strukturu Petasona ušao 2003. godine, a godinu kasnije preuzeli Mesopromet u stečaju i nakon toga, u relativno kratkom vremenu, izradili respektabilnu kompaniju u mesnoj industriji.
Loyalty programi za sve generacije
Osim ulaganja u poslovanje, kvalitetu i radnike, Tommy istovremeno gradi snažan odnos s kupcima kroz pažljivo osmišljene loyalty programe i promotivne pogodnosti za umirovljenike, studente i članove programa vjernosti. Ponuda je obogaćena i ekskluzivnom suradnjom s talijanskim COOP-om, čiji se proizvodi sada nalaze isključivo na policama Tommyja. Riječ je o strateškoj suradnji koja je rezultirala uvođenjem više od 600 novih proizvoda.
Treća srijeda u mjesecu tako je rezervirana za članove Tommy programa vjernosti, koji ostvaruju 10 % popusta na kupnju. Isti popust ostvaruju i umirovljenici kupujući u Tommyju, čime ovaj maloprodajni lanac pokazuje osjetljivost prema starijoj populaciji. Tommy je i prvi trgovački lanac u Hrvatskoj koji je pokrenuo program namijenjen studentima. Svake zadnje srijede u mjesecu, svi studenti ostvaruju popust od 10% na kupnju. Ova inicijativa posebno je hvaljena u javnosti jer prepoznaje potrebe mladih u izazovnom ekonomskom okruženju.
Tommy nudi i darovne kartice kao praktičan, elegantan i koristan oblik poklona – bilo za blagdane, rođendane, poslovne zahvale ili posebne prigode. Kupci biraju iznos od 10, 20, 30 ili 50 eura na kartici, a kartica se može iskoristiti u svim Tommy prodavaonicama diljem Hrvatske. Darovna kartica postaje sve traženiji oblik poklona, osobito među poduzećima koja žele nagraditi svoje zaposlenike ili partnere.
Digitalna maloprodaja i priznanje struke
Kvaliteta korisničke usluge potvrđena je i na međunarodnoj razini. Naime, Tommy je nositelj certifikata “Customers’ Friend – Vrhunska izvrsnost”, koji je ove godine produžen do 2027. godine. Ovaj certifikat ne dodjeljuje se olako – kriteriji uključuju kvalitetu korisničke usluge, transparentnost poslovanja, zadovoljstvo kupaca i reputaciju u javnosti.
Ove godine Tommy je primio i nagradu “Odabrale mame” za najbolju online prodaju hrane i pića. Ova nagrada dolazi izravno od majki koje svakodnevno kupuju za svoje obitelji i pritom ocjenjuju praktičnost, jednostavnost, brzinu dostave i kvalitetu proizvoda. Ona potvrđuje da Tommy ne prednjači samo u fizičkim trgovinama, već i u digitalnoj transformaciji maloprodaje, s fokusom na dostupnost, sigurnost i korisničko iskustvo.
Strategijom kombiniranja regionalnog identiteta s modernim poslovnim praksama, ulaganjima u inovacije i brigom za zajednicu, Tommy Grupa pokazuje da domaće tvrtke itekako mogu biti konkurentne, relevantne i cijenjene, ne samo u Hrvatskoj, već i šire. Njihova priča dokaz je da održivi rast počiva na viziji, kontinuitetu i odgovornosti prema potrošaču, ali i zajednici u kojoj posluje.
Naime, više od 1,5 milijuna eura Tommy svake godine ulaže u sportsko, kulturno i humanitarno djelovanje. Tako sponzoriraju brojne sportske klubove i udruge: HNK Hajduk, Sportske igre mladih, Viteško alkarsko društvo Sinj, Split maraton, Maraton lađa i brojne druge, čime Tommy Grupa potvrđuje svoju ulogu ne samo poslovnog, već i društveno odgovornog lidera.
* Sadržaj omogućio Tommy
