Kineski proizvođači automobila ubrzano šire svoje poslovanje u Europi, oslanjajući se na konkurentne cijene i naprednu tehnologiju kako bi se probili na tržište kojim tradicionalno dominiraju europski i američki brendovi. Ova strategija, kako navodi Reuters, dolazi u vrijeme globalnog prelaska na električna vozila.
POGLEDAJTE NOVI PODCAST ‘POSLOVNI SVIJET S ILIJOM JANDRIĆEM’
Međutim, ova ekspanzija potaknula je trgovinske napetosti između Bruxellesa i Pekinga, uključujući i spor oko carina koje je EU uvela na kineska električna vozila s ciljem zaštite europskih proizvođača. U nastavku Reuters donosi pregled ključnih kineskih proizvođača automobila koji su proširili svoje poslovanje u Europi:
BYD jača svoju prisutnost u Europi izgradnjom tvornice električnih automobila u južnoj Mađarskoj, gdje bi proizvodnja trebala započeti do kraja 2025. godine. Dodatni pogon u Turskoj planira se otvoriti 2026. godine. Tvrtka, koja već prodaje svoja vozila diljem Europe, ima za cilj do 2028. godine sva električna vozila za europsko tržište proizvoditi lokalno, potvrdila je izvršna potpredsjednica Stella Li.
Cheryjev brend Jetour ulazi na europsko tržište lansiranjem tri SUV modela s motorima s unutarnjim izgaranjem u Poljskoj u studenom. Grupa je ranije ove godine pokrenula prodaju brenda Chery u Velikoj Britaniji, dok su brendovi Omoda i Jaecoo predstavljeni na nekoliko europskih tržišta, uključujući Španjolsku, Italiju i Poljsku.
Changan je započeo s poslovanjem u Europi u ožujku te je najavio planove za početak prodaje automobila na 10 tržišta na kontinentu ove godine. Tvrtka također razmatra lokacije za izgradnju europske tvornice koja bi podržala buduću prodaju.
Geely planira lansirati svoj istoimeni brend u Velikoj Britaniji početkom četvrtog tromjesečja 2025. godine s prodajom električnog SUV-a EX5. Grupa je već snažno prisutna u Europi putem brendova Lotus, Volvo Cars i Polestar, u kojima ima većinski udio. Dva druga Geelyjeva kineska brenda, Zeekr i Lynk & Co, također su aktivna na nekoliko europskih tržišta.
Nio je najavio da će u trećem tromjesečju 2025. godine u Europi lansirati električno vozilo pod svojim brendom Firefly. Izvršni direktor William Li priznao je u travnju da je napredak tvrtke u Europi sporiji od očekivanog zbog izazova s prodajnom i servisnom mrežom.
Prema podacima ACEA-e, SAIC Motor je u Europi prodao 176.415 vozila u razdoblju od siječnja do srpnja, što predstavlja 2,1% tržišnog udjela u EU, EFTA-i i Velikoj Britaniji. Prodajni rezultati uglavnom dolaze od brenda MG Motor, kao i od brenda Maxus.
Dobavljač automobilskih dijelova Magna sklopit će dva Xpengova modela u Grazu, u Austriji, za europsko tržište, s početkom u trećem tromjesečju 2025. godine. Grupacija također istražuje proširenje suradnje s Volkswagenom na područjima poput zajedničke nabave, punjenja i razvoja novih modela. Xpeng je već započeo s prodajom na nizu europskih tržišta, uključujući Veliku Britaniju.
Leapmotor je na sajmu automobila u Münchenu predstavio novi hatchback model, proširujući svoju ponudu za Europu. Tvrtka, u djelomičnom vlasništvu Stellantisa, formirala je zajedničko ulaganje u kojem Stellantis ima 51% udjela. Ovaj sporazum europskoj grupaciji daje ekskluzivna prava na izvoz, prodaju i proizvodnju Leapmotorovih električnih vozila izvan Kine.
Ovi potezi pokazuju jasnu namjeru kineskih proizvođača da postanu ključni igrači na europskoj automobilskoj sceni, izazivajući tradicionalne gigante i ubrzavajući tranziciju prema električnoj mobilnosti.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu