Italija je nedavno službeno odobrila jedan od najambicioznijih infrastrukturnih projekata u svojoj povijesti – izgradnju mosta koji će po prvi puta direktno povezati Siciliju s ostatkom zemlje.
Pripremni radovi, uključujući geološka i arheološka istraživanja te eksproprijacije zemljišta, trebali bi početi krajem ove godine, a sama gradnja 2026. godine, piše BiznisInfo.ba.
Most preko Mesinskog tjesnaca, vrijedan 13,5 milijardi eura, trebao bi biti završen do 2032. ili 2033. godine, a talijanska vlada ga opisuje kao stratešku investiciju koja će “preoblikovati jug zemlje”. Planirani most imat će ukupnu duljinu od 3,7 kilometara, s glavnim rasponom od 3,3 kilometra, što ga čini potencijalno najdužim visećim mostom na svijetu.
Predviđeno je šest traka za cestovni promet i dvije željezničke pruge, čime će se znatno poboljšati povezanost Sicilije i Kalabrije. Izgradnju će voditi međunarodni konzorcij “Eurolink”, u kojem sudjeluju talijanska tvrtka Webuild, španjolska Sacyr i japanski div IHI.
Ekonomski motor za jug zemlje
Talijanska vlada projekt vidi kao snažan poticaj za ekonomski razvoj nerazvijenog juga zemlje. Predviđa se da će most direktno i indirektno otvoriti na desetke tisuća radnih mjesta, ojačati transportne i logističke kapacitete te povećati atraktivnost regije za turiste i investitore.
– Ovo nije samo most, to je simbol povezivanja i modernizacije – izjavio je nedavno talijanski ministar infrastrukture Matteo Salvini, naglašavajući da će projekt pomoći u smanjenju ekonomskog jaza između sjevera i juga Italije. Također je rekao da bi ovo trebao biti “najveći infrastrukturni projekt na Zapadu”.
Geopolitički značaj
Most je klasificiran kao infrastruktura “dvojnog korištenja”, što znači da će imati i stratešku ulogu za obranu i sigurnost. Ova klasifikacija omogućava Italiji da dio troškova projekta pokrije iz obrambenog proračuna, u skladu s obvezama prema NATO-u.
Analitičari smatraju da projekt ima i geopolitičku dimenziju, jer će jača povezanost Sicilije povećati njezin strateški značaj u Sredozemlju, posebno u svjetlu globalnih napetosti i povećanog prisustva NATO-a u regiji.
Most preko Mesinskog tjesnaca uspoređuje se s nekim od najpoznatijih svjetskih infrastrukturnih projekata, poput mosta Akashi Kaikyo u Japanu ili dansko-švedskog Øresund mosta.
Ako sve bude išlo prema planu, Italija bi mogla postati dom tehnološki najnaprednijeg visećeg mosta ikada izgrađenog.
Između sna i rizika
Most koji će povezati Siciliju s kopnom Italije obećava ekonomski procvat, otvaranje radnih mjesta i modernizaciju transportnih mreža. Međutim, uspjeh projekta ovisit će o sposobnosti vlade i izvođača da upravljaju financijskim, ekološkim i sigurnosnim izazovima.
Ako projekt uspije, Italija bi mogla dobiti ne samo novi infrastrukturni simbol, već i moćan ekonomski motor za svoj jug – regiju koja već desetljećima traži priliku za razvoj.
Ako ne uspije, ostaje rizik da će most postati još jedan primjer grandiozne ideje koja je potonula pod teretom troškova i kontroverzi.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu