Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Hrvatska ostaje jedno od najvažnijih tržišta Glova u regiji

Autor: Ana Roksandić
09. rujan 2025. u 17:00
Podijeli članak —
Foto: Sandra Simunovic/PIXSELL

Valerio Vitrone, generalni direktor Glova za Hrvatsku.

Hrvatska je posljednjih godina za platformu Glovo jedno od najdinamičnijih i najzahtjevnijih tržišta u regiji. Nedavno je Glovo ušao u partnersku suradnju s Polleo Sportom, kako bi pojačao svoju poziciju kroz novu kategoriju i proizvode. Svoje financijske rezultate vide kao rezultat značajnih ulaganja kojima žele ojačali lokalnu infrastrukturu i pružiti podršku dostavljačima. O posebnim izazovima, poslovnim rezultatima i planovima za budućnost razgovarali smo s Valerijom Vitroneom, generalnim direktorom Glova za Hrvatsku koji je tu dužnost pruzeo u proljeće ove godine. Čelnik platforme naglašava kako u budućnosti svoju strategiju neće ograničavati isključivo na dostavu hrane, već i na brzu dostavu svega što nije vezano uz prehranu.

Kako se hrvatsko tržište razlikuje od onih u zapadnoj Europi? Ima li posebnih izazova ili prednosti?

Hrvatska je posebno i vrlo konkurentno tržište koje, u usporedbi s drugim zemljama Srednje i Istočne Europe, donosi i prilike i izazove. Glavni izazov leži u potrebi stalnog prilagođavanja lokalnim uvjetima, što zahtijeva dubinsko poznavanje tržišta i ponašanja potrošača. U Glovu se oslanjamo na snažan lokalni tim koji blisko surađuje s partnerima i dostavljačima te se brzo prilagođava dinamici tržišta.

Umjesto da primjenjujemo jedinstvenu strategiju za sva tržišta, svoj model oblikujemo prema svakoj zemlji, a u Hrvatskoj je fleksibilnost ključna za održavanje konkurentnosti. Ovakav pristup daje rezultate. Naša prodaja raste dvoznamenkastim stopama iz godine u godinu, što ujedno znači i veći rast za lokalne restorane i trgovine na našoj platformi. Hrvatski građani naručuju češće nego u mnogim zapadnoeuropskim zemljama. Dostava hrane očito postaje dio svakodnevnog života ovdje.

Prema podacima Fine, lani je Glovo Hrvatska ostvario prihode od više od 22 milijuna eura, ali i gubitak od 7,36 milijuna. Koji su glavni razlozi za takav rezultat?

Duboko smo predani hrvatskom tržištu, koje smatramo strateški važnim unutar naših širih regionalnih operacija. Trenutačni financijski rezultati proizlaze iz značajnih ulaganja koja činimo kako bismo ojačali lokalnu infrastrukturu, poboljšali korisničko iskustvo te pružili podršku partnerima i dostavljačima koji koriste našu platformu. To su promišljene odluke usmjerene na izgradnju čvrstih temelja za dugoročnu konsolidaciju i održiv rast.

Uvjereni smo da će nam ove strateške odluke omogućiti postizanje veće učinkovitosti i vrijednosti tijekom vremena, i to ne samo za Glovo, već i za cijeli ekosustav koji podržavamo u Hrvatskoj. Naš je fokus čvrsto usmjeren na dugoročni utjecaj, a ne na kratkoročne dobitke.

Kada očekujete da će poslovanje u Hrvatskoj postati profitabilno?

Naš poslovni razvoj u Hrvatskoj i dalje slijedi pozitivnu putanju zacrtanu u našem poslovnom planiranju. Iako smo svjesni da još uvijek postoji prostor za operativna i strateška poboljšanja, ohrabruje nas napredak koji smo do sada postigli u bruto dobiti. Hrvatska ostaje jedno od najvažnijih tržišta Glova u regiji, kako u smislu angažmana korisnika, tako i u pogledu potencijala za rast. Profitabilnost je naš ključni dugoročni cilj, a naš trenutačni fokus ostaje na jačanju prisutnosti na tržištu, optimizaciji poslovanja te izgradnji najboljeg mogućeg tima kako bismo donijeli veću vrijednost i našim partnerima i korisnicima. Sve u svemu, kontinuirano procjenjujemo naše rezultate i tržišnu dinamiku kako bismo osigurali da se krećemo prema održivom i profitabilnom rastu.

Koji segmenti generiraju najveći rast prihoda?

Ono što mogu reći je da se naš poslovni model pokazao uspješnim i profitabilnim u svim segmentima u kojima poslujemo. Gledajući unaprijed, naša vizija nadilazi dostavu hrane. Q-Commerce, odnosno sve što nije hrana, vidimo kao ogromnu priliku za rast. Vjerujemo da je on budućnost e-trgovine i predani smo njegovom daljnjem razvoju u Hrvatskoj.

U Hrvatskoj ste suradnju proširili i na fitness segment kroz partnerstvo s Polleo Sportom. Koje još vertikale smatrate atraktivnima za lokalno tržište?

Iskreno smo oduševljeni što smo proširili naše partnerstvo s Polleo Sportom, čime počinjemo novo poglavlje u našoj uspješnoj suradnji. Ovaj korak ne samo da proširuje ponudu proizvoda dostupnih putem Glovo aplikacije diljem Hrvatske, već i jača tržišnu poziciju oba brenda. Glovo korisnici sada mogu uživati u još bogatijem izboru proizvoda sportske prehrane i fitnessa, brzo i jednostavno. Istodobno, naša strategija je namjerno fleksibilna i utemeljena na stvarnostima lokalnog tržišta, što nam omogućuje kontinuiranu prilagodbu. Primjerice, zabilježili smo velik porast potražnje za proizvodima za njegu kože pa smo usmjereni na širenje ponude u kategorijama “drogerija i ljepota”.

22 milijuna

eura lani je bio prihod platforme Glovo u RH

Aktivno istražujemo nova partnerstva kako bismo ojačali našu vrijednosnu ponudu, a pritom ne zaboravljamo svoju viziju – želimo učiniti sve dostupnim u gradovima.

Planirate li u RH ulagati u vlastite logističke kapacitete? Koji su glavni izazovi u optimizaciji logistike na hrvatskom tržištu?

U Hrvatskoj smo od samog početka poslovanja surađivali s vanjskim logističkim partnerima koji su odgovorni za upravljanje voznim parkom dostavljača u skladu s potražnjom. Danas vjerujemo da je to ispravan model jer nam pruža fleksibilnost da se brzo prilagodimo, a pritom osiguravamo ispunjavanje očekivanja naših korisnika. Jedan od najvećih izazova u optimizaciji logistike ovdje je sezonalnost. Tijekom ljetnih mjeseci, primjerice, potražnja u mnogim obalnim gradovima poput Splita ili Dubrovnika eksponencijalno raste u odnosu na ostatak godine. Uravnotežiti te vrhunce potražnje uz održavanje učinkovitosti i kvalitete usluge jedan je od naših ključnih ciljeva.

Europska komisija nedavno je kaznila Glovo zbog tržišnih nepravilnosti. Kako se to reflektira na poslovanje u Hrvatskoj?

Delivery Hero postigao je sporazum o nagodbi s Europskom komisijom u vezi s istragom o povredi tržišnog natjecanja. Ova nagodba odnosi se na inspekciju koja je započela u lipnju 2022. godine i bila usmjerena na sporazume između Delivery Heroa i Glova prije nego što je Delivery Hero preuzeo Glovo. Delivery Hero u potpunosti je surađivao s Europskom komisijom, a konačni iznos nagodbe bio je manji od očekivanog, što odražava činjenicu da je Komisija priznala manji intenzitet istraživanih pitanja. Nagodba nam donosi pravnu sigurnost, što nam omogućuje da se u potpunosti usredotočimo na vođenje našeg poslovanja. Posljednjih smo godina poduzeli razne mjere za jačanje naše kulture usklađenosti, uključujući obavezne treninge za sve zaposlenike, uspostavu snažne infrastrukture za usklađenost te integraciju unutarnje i vanjske stručnosti kako bismo osigurali da su sve naše aktivnosti u skladu s propisima. Svi članovi tima moraju ostati predani provedbi tih mjera, koje su ključne za naš daljnji uspjeh.

Kako ocjenjujete regulativno okruženje za platforme poput Glova u Hrvatskoj?

Pristupamo regulativi proaktivno, uključujući se s relevantnim dionicima u pravo vrijeme te se u potpunosti prilagođavamo lokalnim zakonima na svakom tržištu na kojem poslujemo, kao što to činimo i u Hrvatskoj. Štoviše, kroz inicijative poput Couriers Pledge pokazali smo svoju predanost osiguravanju i unapređenju radnih uvjeta dostavljača, i to iznad postojećih zakonskih propisa. Ti napori nisu samo u skladu sa zahtjevima usklađenosti, već odražavaju i našu širu odgovornost za podršku i unaprjeđenje zajednica kojima služimo. Dodatno, pokrenuli smo Glovo+, poseban program lojalnosti namijenjen dostavljačima, koji proširuje niz pogodnosti koje je već donio Couriers Pledge. Glovo+ je sustav nagrađivanja temeljen na razinama koji prepoznaje izvrsnost dostavljača. Od brončane do dijamantne razine, svaka razina otključava pogodnosti poput poboljšanih obrazovnih pogodnosti, osiguranja sigurnosti, ekonomskih bonusa i dodatnih operativnih poticaja.

Koja je vaša vizija Glova u Hrvatskoj u sljedećih pet godina?

Moja vizija za Glovo u Hrvatskoj je nastaviti naš put rasta s jakim naglaskom na inovaciju, kvalitetnu uslugu i održivost. Želimo biti prepoznati kao tvrtka koja ne samo da pruža vrhunske višekategorijske usluge, već i pridonosi zajednici. To želimo postići stvaranjem novih radnih prilika za dostavljače te ulaganjem u mlade talente u našem uredu u Hrvatskoj, kao jedan od najboljih poslodavaca u zemlji. U Hrvatskoj imamo nekoliko odjela, poput marketinga, analitike, financija, komercijale, operacija i drugih, a uvijek smo u potrazi za vrhunskim lokalnim talentima. Za naše partnere fokus je na daljnjem poticanju digitalne transformacije i gospodarskog rasta restorana i maloprodajnih trgovina. Tako možemo ponuditi najbolja rješenja našim korisnicima, istovremeno dodajući vrijednost Hrvatskoj kroz stabilan i odgovoran rast za sve naše dionike. Dodatno, iako je naš trenutačni fokus bio na većim urbanim područjima, procjenjujemo mogućnosti za daljnja ulaganja u manja područja gdje vidimo rastuću potražnju. Ovakav prilagodljiv pristup osigurava da ostanemo usklađeni i s promjenama na tržištu i s potrebama naših partnera.

Autor: Ana Roksandić
09. rujan 2025. u 17:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close