Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE
Poslovni vikend
latino zvijezda

‘Latino lover’ zlatne ere lifestylea

Julio Iglesias snimio je osamdeset albuma na četrnaest jezika i prodao njih više od 300 milijuna.

Autor: Daniel Čečavac
04. rujan 2025. u 22:00
Foto: pd

Dvadeseto stoljeće filmske i glazbene industrije obilježila je nekolicina individualaca koju će teško tko moći nadmašiti – ne samo zbog količine prodaje nosača zvuka ili broju uspješnih filmova, već zbog neponovljive ere u kojoj je na svakom koraku vladala vječna nepredvidivost, tiha spontanost i jaka želja za dokazivanjem. Bio je to period koji je izrodio pop kulturu, u kojem je publika konstantno bila “gladna”, izvođači spremni na sve. Događala se velika ekonomska, industrijska i socijalna transformacija – a svijet je polako ali sigurno postajao sve “bliskiji”. Radi li se o Alainu Delonu, Rolling Stonesima, Rogeru Mooru ili “latino loveru” Juliu Iglesiasu – moć pojedinaca u svijetu zabave izgradila je vječne mostove zajedničkog jezika, dubokih emocija i neizbrisivih sjećanja.

‘Sreća u nesreći’

Rođen 1943. godine u Madridu u dobrostojećoj obitelji poznatog ginekologa, Juliu Iglesiasu zvijezde su bile naklonjene od samog početka. Svoje tinejdžerske godine obilježio je kao golman kluba Real Madrid Castilla, rezervnog tima nogometnog velikana Real Madrida. Ljubav prema nogometu prerasla je kasnije i u profesionalni angažman, paralelno studirajući pravo na sveučilištu San Pablo. No, tragedija koja ga je uskoro zadesila, zauvijek će promijeniti njegov život o kojem ni u najluđim snovima nije mogao sanjati. Tijekom noći uoči njegovog 20. rođendana i proslave nakon utakmice, doživio je prometnu nesreću koja ga je učinila nepokretnim i smjestila u kolica. Uz oštećeni donji dio kralježnice pronađen je i benigni tumor na kralježnici koji je dodatno pogoršao situaciju. Budućnost za mladog Iglesiasa nije bila najsvjetlija. Naredne dvije godine Julio Iglesias bio je djelomično paraliziran i nije hodao.

Tijekom njegove rehabilitacije medicinski tehničar poklonio mu je gitaru kako bi stimulirao pokrete prstiju. Julio se instantno zaljubio u gitaru i sjedeći nepokretan učio je svirati i pjevati pjesme s radija. Za vrijeme svog oporavka često je provodio vrijeme sa svojim ocem na andaluzijskoj La Carihuela plaži gdje bi pisao stihove svojih teških životnih trenutaka. Pretpostavlja se da je baš na toj plaži napisao svoju prvu pjesmu “La Vida Sigue Igual”. Snažnom voljom za oporavak i discipliniranim radom, Julio Iglesias ne samo da se uspio potpuno izliječiti već je stvorio strast prema glazbi – koja mu je to višestruko vratila. Nakon oporavka Iglesias odlazi u Ujedinjeno Kraljevstvo na Cambridge kako bi naučio engleski jezik – istovremeno nastupajući po pubovima. Boravak u Engleskoj pomogao mu je proširiti kulturološke vidike te utjecati na njegov glazbeni izričaj – omogućivši mu kasnije u karijeri lakšu povezanost s raznolikom publikom.

Početak glazbene karijere

Na Benidorm ljetnom festivalu 1968. godine, s pop grupom Los Gritos, Julio Iglesias s pjesmom “La Vida Sigue Igual” osvaja prvo mjesto – što mu osigurava ugovor s izdavačkom kućom Discos Columbia (španjolskim ogrankom Columbia Recordsa) i snimanje prvog studijskog albuma “Yo Canto”. Pjesma “La Vida Sigue Igual” oborila je rekorde prodaje španjolske glazbe, dok je album “Yo Canto” proveo petnaest tjedana na vrhu španjolske glazbene ljestvice. 1970. godine predstavio je Španjolsku na Euroviziji s pjesmom “Gwendolyne”. Premda je završila na četvrtom mjestu, pjesma je širom Europe postala vrlo popularna te je Iglesiasa katapultirala u zvijezde. Nedugo nakon, Julio Iglesias pojavljuje se s pjesmom “Un canto a Galicia” koju je opjevao na galicijskom u čast svom ocu koji vuče porijeklo iz Galicije. Pjesma se našla na broju jedan mnogih europskih država dok se u Njemačkoj prodala u nevjerojatnih milijun primjeraka. Sredinom 70-ih izdavao je pjesme na talijanskom, portugalskom, njemačkom i francuskom te osvajao tržišta diljem Europe. Talijanska pjesma “Se mi lasci non vale” i francuska “Je n’ai pas changé”, postali su klasici. Julio Iglesias je do 1973. godine prodao preko deset milijuna albuma – u samo pet godina nakon što je pobijedio na Benidorm festivalu. No to je bio tek početak njegove goleme karijere i još impresivnijeg lifestylea.

Od Miamija do Marbelle

Julio Iglesias oduvijek je pružao istu verziju sebe – onu najbolju. Njegova duboka karizma, neodoljiva šarmantnost i romantičan stil, zagarantirali su mu bezvremenski status upečatljivog karaktera – kralja lifestylea. 1978. godine Iglesias za 650 tisuća dolara kupuje raskošno imanje na jugu Floride, ali i jedno golemo u andaluzijskoj Marbelli koje se prostire na vrtoglavih 450 hektara. Život u Miamiju i Marbelli odisao je čistim luksuzom: privatni avion, kolekcija raritetnih automobila poput modela Rolls Roycea i Mercedes-Benza, raskošne zabave na imanjima i jahtama, surfanje i šampanjac u potocima. Život 80-ih bio je van svih okvira – glamur u kojem se Iglesias jako dobro snalazio. Tamnoput s snježnobijelim zubima i figurom modela, Julio Iglesias nije skrivao svoje afinitete prema modi i stilu. Poznat je po nošenju elegantnih odijela, pretežito bijelih, ali crnih i modrih kombinacija. Najčešće je volio nositi odijela Yves Saint Laurenta i Karl Lagerfelda te ona rađena po mjeri od renomiranog krojača Ferdinando Caracenia. Uvijek nasmiješenom i markantnom Juliu, žene nisu mogle odoljeti. Ženio se dva puta, najprije s filipinskom TV voditeljicom Isabel Preysler s kojom je dobio dvoje djece (Julia Jr. i Enriquea), a četrdesetak godina kasnije s nizozemskim modelom Mirandom Rijnsburger s kojom je prethodno živio dvadeset i dvije godine te dobio petero djece.

Tamnoput, uvijek nasmiješen sa snježnobijelim zubima i figurom modela, Julio Iglesias nije skrivao svoje afinitete prema modi i stilu

Vladar svjetske pozornice

Koncem 70-ih Iglesias odlazi u Ameriku i potpisuje za medijsku kuću CBS International čija je namjera bila s Iglesiasom osvojiti američko tržište. To se i dogodilo albumom “De Niña a Mujer” iz 1981. godine kojeg je Julio posvetio svojoj kćerki, dok se pjesma “Begin the Beguine” otpjevana na engleskom našla na broju jedan u Ujedinjenom Kraljevstvu. Tri godine poslije izdan je album ljubavnih pjesama pod nazivom “1100 Bel Air Place”, ujedno i prvi Iglesiasov album pjevan pretežito na engleskom jeziku koji se samo u Americi prodao u više od četiri milijuna primjeraka. Iglesias je zavladao cijelim svijetom. Duet s američkim pjevačem i gitaristom Willie Nelsonom pod nazivom “To All the Girls I’ve Loved Before”, osigurao mu je prvo mjesto u Americi na country glazbenoj listi te peto mjesto na Billboard top 100 ljestvici. Zbog Iglesiasove precizne vokalne tehnike, čak se i ono teško pjevanje doimalo kao da je otpjevano s lakoćom.

Julio Iglesias snimao je duete s Dianom Ross, Stevijem Wonderom, Frankom Sinatrom, Lucianom Pavarottijem, Dolly Parton, Stingom te francuskim kraljem šansona Charlesom Aznavourom. 1988. godine za album “Un Hombre Solo” dobio je Grammyja za najbolji album latino glazbe. Iglesias je prvi latino izvođač koji je punio stadione diljem svijeta s više od 100 tisuća ljudi – prvi put 1977. godine na čileanskom Nacional de Santiago de Chile stadionu. Snimio je 80 albuma na 14 jezika i prodao njih više od 300 milijuna! Dodijeljen mu je i Guinnessov rekord za najprodavanijeg latino pjevača, a 1985. godine dobio i svoju zvijezdu na Hollywoodskoj stazi slavnih. Sony Music ga smatra jednim od deset najutjecajnijih glazbenika u povijesti.

Pretpostavlja se da je Julio Iglesias u svojoj bogatoj glazbenoj karijeri nastupao više od 5000 puta pred 60 milijuna ljudi. Osvojio je Kinu kada se to smatralo nemogućim. Prethodno nezavršeni pravni fakultet, završio je 2001. godine u Madridu položivši zadnji ispit. Julio Iglesias smatra se jednim od najbogatijih glazbenika na svijetu s bogatstvom od oko 800 milijuna eura. Njegove pozamašne prodaje albuma, turneje i lukrativne investicije u nekretnine – osigurale su mu desetljećima veliki kapitalni prihod. Prošle godine Netflix je objavio snimanje dokumentarca o Iglesiasovom životu pod nazivom “Me Olvidé de Vivir”.

Utjecaj na mase i duh vremena

Njegova sposobnost pjevanja na nekoliko jezika omogućila mu je povezivanje s različitim nacijama te raznolikom publikom. Zbog toga su njegove balade postale bezvremenske. Uz tehnološka unaprjeđenja i globalnu dostupnost gramofonskih ploča, kaseta i CD-a, Iglesias je strelovitom brzinom dopirao do publike širom svijeta. U vrijeme socijalnih i političkih promjena, kada su u Europi tradicionalne političke strukture bile u opadanju, popularna kultura značajno je pridonosila snazi zajedništva. Samim tim što je glazba odjednom postala vrlo moćan alat za emocionalno izražavanje i poveznica preko granica – s kojom je Iglesias sa svojim romantičnim pjesmama itekako dominirao i osvajao milijune diljem svijeta. Julio Iglesias najuspješniji je španjolski pjevač svih vremena. Zarobio je duh vremena zlatne ere glazbe i lifestylea – i to na najbolji mogući način.

Autor: Daniel Čečavac
04. rujan 2025. u 22:00
Podijeli članak —

New Report

Close