Zagrebački električni tramvaj (ZET) objavio je da je deseti novi niskopodni tramvaj tipa NT2400, proizveden u tvrtki Končar – Električna vozila, pušten u promet, označavajući značajan korak u modernizaciji javnog prijevoza u Zagrebu. Prema planu, do kraja 2025. godine bit će isporučeno svih 20 ugovorenih tramvaja, čime će se značajno unaprijediti kvaliteta i pouzdanost tramvajskog prometa u glavnom gradu. Ovi tramvaji, vrijedni gotovo 40 milijuna eura bez PDV-a, financirani su većim dijelom iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti (NPOO), a opremljeni su modernim tehnologijama poput hibridnog sustava s baterijama za autonomiju u slučaju nestanka struje i regenerativnog kočenja za veću energetsku učinkovitost.
U 2026. godini očekuje se nastavak isporuke dodatnih 20 tramvaja, čime će ZET-ova flota biti značajno obnovljena nakon 15 godina bez nabave novih vozila. Planira se i nabava dodatnih 40 dužih tramvaja, što će dodatno povećati kapacitet prijevoza i prilagoditi ga rastućim potrebama Zagreba. Ovi novi tramvaji bit će prilagođeni osobama s invaliditetom, opremljeni rampama, klimatizacijskim sustavima, USB priključcima i videonadzorom, čime se podiže standard udobnosti i sigurnosti za putnike. Ovakav razvoj javnog prijevoza dio je šire strategije Grada Zagreba za promicanje održivog i ekološki prihvatljivog prijevoza.
U Osijeku je također započela nova era javnog prijevoza s puštanjem prvog niskopodnog tramvaja TMK 2500, također proizvedenog u Končaru, koji je na osječke tračnice stigao u ožujku 2025. nakon 43 godine bez novih tramvaja. Do srpnja 2025. isporučeno je šest od ukupno deset ugovorenih tramvaja, od kojih pet već prometuje, a preostali će stići do rujna. Ovi tramvaji, vrijedni 23 milijuna eura, dugi su 20,8 metara, kapaciteta 135 putnika i prilagođeni su osobama s invaliditetom, značajno unapređujući kvalitetu javnog prijevoza u gradu. Modernizacija tramvajske infrastrukture, vrijedna 45 milijuna eura, bila je ključna za uvođenje ovih vozila, a Osijek planira nabavu još deset tramvaja kako bi potpuno obnovio svoju flotu.
Osim tramvaja, Osijek ulaže i u daljnju modernizaciju javnog prijevoza, uključujući nabavu 19 električnih autobusa i izgradnju nove remize, čime se dodatno promiče zelena tranzicija. Ukupna ulaganja u tramvajsku infrastrukturu, tramvaje i autobuse dosežu oko 100 milijuna eura, čime se Osijek pozicionira kao primjer dobre prakse u Hrvatskoj. I Zagreb i Osijek, jedini hrvatski gradovi s tramvajskim prometom, pokazuju predanost ulaganju u suvremena, ekološki prihvatljiva rješenja, a suradnja s Končarom ističe značaj domaće industrije u ovom procesu. Novi tramvaji ne samo da poboljšavaju svakodnevni život građana, već i jačaju identitet ovih gradova kao modernih i održivih urbanih središta.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu