Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Nismo jedini, turiste ljuti pohlepa i u Turskoj, Grčkoj, Crnoj Gori…

Autor: Radmila Kovačević/VL
31. srpanj 2025. u 06:00
Podijeli članak —
Što reći za domaće restorane u kojima su cijene u prvoj polovici 2025. u prosjeku skočile čak 75 posto više nego kod susjeda na Mediteranu/Grgo Jelavić/PIXSELL

Last minute popusti i prazni tjedni iznajmljivači sve češći.

Hrvatski hoteli posljednjih godina dizali su cijene brže od mediteranske konkurencije, hotelski odmor danas je skuplji praktički jedino u Francuskoj i Italiji, a istina je i da ni popularni privatni smještaj nije zaostajao.

Zašto ne “ćapat”, kako bi, recimo, rekli Hvarani, svaki turistički euro koji se ukaže na vidiku? Što tek reći za domaće restorane u kojima su cijene u prvoj polovici ove godine u prosjeku skočile čak 75 posto više nego kod susjeda na Mediteranu, također članica EU-a?

Nijemcima najveći šok

Konkretno, kod nas su u tom razdoblju rasle 8,6, a kod njih 4,6 posto. Kod trgovina ponestaje riječi… Cijenama se čude svi, kako domaći, tako i Amerikanci, Britanci, Česi, Mađari…, pogotovo Nijemci koji šokirani nerijetko ustanove da su pojedini artikli, istog brenda i gramaže, kod njih doma jeftiniji, nekad i osjetno. Sve skupa, kao da sutra ne postoji. Kao da neće biti sezona 2026., 2027., 2028… i kao da se gosta može nasamariti više od jednom.

Neka pođe od nas

Europljanima gospodarstvo ne cvjeta, a hrvatski turizam, koji je prvi nadišao šok izazvan pandemijom i nagradio se poskupljenjima, prvi bi trebao postaviti i realnije cijene.

Da se došlo do gornjih granica svjedoče ovih dana popusti za last minute goste u pojedinim hotelskim kućama koje zahvaljujući informatičkim sustavima na dnevnoj bazi korigiraju cijene u skladu s potražnjom. I dio iznajmljivača, suočen s praznim tjednima, vraća se nižim cijenama. Očito je da sve cijene više nemaju prođu i da je dio jadranskih domaćina pogrešno procijenio vrijednost za novac. Međutim, ne događa se to samo na našoj obali…

Pohlepa nema granice, niti poznaje nacionalnost. Susjedna Crna Gora, koja je na glasu kao jeftinija od Hrvatske, “proslavila” se, recimo, ležaljkama na plaži po 200 eura na dan. Za Tursku se također tradicionalno smatra da je u krugu cjenovno pristupačnijih zemalja, ali, kako svjedoči mladi Turčin iz Bodruma, koji sa svojom suprugom Amerikankom redovito snima za TikTok, i u turskim turističkim regijama cijene su skočile. Razočaran poskupljenjima, za primjer navodi ležaljke.

Početkom sezone kupači su ih mogli besplatno korisititi, a sad su, ljuti mladića, iste ležaljke u cjenovnom rasponu između osam i deset eura. Estravagantnije, s madracima, otkriva, iznajmljuju se po cijeni od 150 eura na dan. Iskreni mladić smatra da su mnogi pretjerali i ne žali što turisti, kako kaže, bježe na nedaleki, a jeftiniji grčki otok Kos.

Kako je na Kosu, nemamo informacija, ali mladi bračni par s naših prostora, koji automobilom putuje od Istanbula do Lisabona, cijenama se razočarao upravo na grčkom moru. Pola litre piva za devet, limunda za šest eura u kampu, u plastičnoj čaši, paprene su cijene. Doduše, ako se uzme piće za plažu, ležaljka se koristi bez naplate.

Morat će – realnije

Na svaku plažu i u svaki mediteranski restoran nemoguće je zaviriti. Ali, jasno je da u šarenilu ponude ima svega i neki će se s ljetovanja vratiti zadovoljni, ali mnogi ogorčeni, s osjećajem da su potrošili više nego što je vrijedilo.

Domaćini će morati realnije postaviti cijene za 2026. Europljanima gospodarstvo ne cvjeta, a upravo bi se hrvatski turizam, koji je prvi nadišao šok izazvan pandemijom i sam sebe promptno nagradio poskupljenjima, prvi trebao upustiti i u taj izazov.

Autor: Radmila Kovačević/VL
31. srpanj 2025. u 06:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close