Turistička grupacija Uniline, koja se bavi destinacijskim menadžmentom, predstavila je preliminarne rezultate za 2024. godinu prema kojima bilježe promet oko 65 milijuna eura, što predstavlja rast od 14 posto u odnosu na prošlu godinu, dok je očekivana dobit osam posto veća u odnosu na prethodnu godinu.
“U ovoj godini očekujemo rast prometa od oko šest posto, a uz jačanje poslovanja u svim segmentima, snažno ćemo ulagati u zaposlenike, tehnologiju i projekte koji podižu vidljivost Hrvatske kao turističke i poslovne destinacije”, izjavio je Boris Žgomba, predsjednik Uprave Unilinea. Grupacija je otvorila dva nova ureda, u Rijeci i Jakarti, a u planu su još dva ureda u u Aziji.
Nesigurnost kao neprijatelj
Uniline na razini grupe zapošljava 165 zaposlenika, a Žgomba naglašava da nikada nisu imali manji odljev radnika. Upitani o tome kakvu očekuju turističku sezonu pred nama, Žgomba je upozorio na nesigurnost kao najvećeg neprijatelja turizma, uz istodobno (pre)visoke cijene usluga i robe koje iritiraju goste. Svi posebno promatraju što će za sezonu značiti nedavni Trumpovi vanjskopolitički potezi, točnije carine koje je uveo i za Europsku uniju.
“Vjerujem da su sve Trumpove promjene samo dio njegove pregovaračke taktike, a za Hrvatsku će to svakako značiti manje američkih turista, ali i prelijevanje pada broja dolazaka s europskih i azijskih tržišta ako dođe do recesije”, rekao je Žgomba.
Žgomba: Vjerujem da su sve Trumpove promjene samo dio njegove pregovaračke taktike, ali za Hrvatsku će to svakako značiti manje američkih turista.
Ivan Rukavina, glavni izvršni direktor Unilinea kazao je da je još uvijek dosta rano govoriti o cijeloj sezoni. “Možemo govoriti o predsezoni i najavama koje izgledaju dobro. Predsezona je nešto bolja nego je bila prošle godine. Moramo uzeti u obzir nastale geopolitičke situacije, pitanje je kako će ona utjecati, bolje će se vidjeti u narednim mjesecima”.
Za tekuću godinu pozitivnim ocjenjuje da se geopolitička nestabilnost zbog američkog predsjednika dogodila nakon što je dio putovanja već dobro isplaniran i uplaćen, no ostaje vidjeti što će biti s gostima koji se za putovanja odlučuju u zadnji tren.
“Pozitivno je da smo već duboko zaronili u sezonu, što znači da je veliki broj ljudi već rezervirao smještaj. Ne vjerujem da će sada ići u otkazivanje putovanja, problematičniji će možda biti nove rezervacije ili ‘last minute’ opcija”, napominje Rukavina koji primjećuje blagi rast bukinga u odnosu na prethodnu godinu.
Harley entuzijasti
Pred turističkom grupacijom je i jedan veliki event, ’31. European H.O.G. Rally’, najveće europsko okupljanje Harley-Davidson entuzijasta koje će se održati u Medulinu i Puli u lipnju. Žgomba predviđa da će se okupiti oko 100.000 gostiju, od čega će polovini oni osiguravati smještaj. To ih posebno veseli jer, kako kažu, ljubitelji tog brenda najčešće su imućniji građani koji se rado vraćaju na lokacije koje su prethodno posjetili.
Unutar grupacije veliki fokus bit će na digitalizaciji. U eToursu, Unilineovom pružatelju usluga avio i korporativnih putovanja, osmislili su uslugu koja tvrtkama svih veličina omogućava jednostavnije, brže i učinkovitije upravljanje poslovnim putovanjima.
Uniline Mobility, koji posluje pod brendom Europcar, najavio je otvaranje nove poslovnice u centru Splita. U 2025. planiraju rast flote na oko 2000 vozila različitih kategorija, uz fokus na dodatni razvoj segmenta kombija i kamiona, omogućujući kvalitetniju podršku korporativnim partnerima i privatnim korisnicima u segmentu lakih teretnih vozila.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu