Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Za veći utjecaj na ljude koristite ovih 6 fraza: ‘Samo nekoliko riječi čini razliku’

Autor: Poslovni.hr
02. ožujak 2025. u 13:00
Podijeli članak —
Utjecati na ljude se može na puno načina / Foto: Pixabay

Način na koji govorimo i što kažemo može biti od presudno značaja na to koliko utjecaja imamo.

Što danas gotovo svima nedostaje? Osjećaj kontrole i utjecaja. Može se činiti da su stvari sve više izvan naše kontrole, nemoguće za razumjeti, a kamoli promijeniti. No, istina je da svi imamo utjecaja, barem u svom neposrednom okruženju i to uz svega nekoliko riječi.

Scott Mautz je popularan govornik, trener i instruktor na LinkedIn Learningu, koje je ranije radio kao izvršni direktor u tvrtki Procter & Gamble, u svojoj knjizi podijelio je savjete koje fraze mogu pomoći da imate veći utjecaj na ljude – i na poslu i u životu, piše CNBC.

1. „Odličan posao! Konkretno…”

Svi vole pohvalu. No, pohvala postaje moćna kada se koristi poseban oblik zvan „informirano ohrabrenje” – to jest, ohrabrenje potkrijepljeno konkretnim razlozima.Na primjer, možete jednostavno reći djetetu: „Odličan posao!” Ili možete reći: „Odličan posao! Puno si učio za taj test, trudio se svladati gradivo koje ti nije bilo lako. Ustrajao si i naučio vrijednu lekciju o prevladavanju prepreka.”

Specifičnost pohvale joj daje vjerodostojnost i snagu. Kada primatelj razumije što je dobro napravio, zašto je to važno i kada zna da ste to primijetili i cijenite, bit će motiviran to ponoviti.

2. „Reci mi više”

    Jedan od najlakših načina za povećanje utjecaja je istinsko slušanje. Pomislite koliko vas privlače ljudi koji vam stvarno posvećuju pažnju, a koliko vas frustriraju oni koji to ne čine.

    Kao slušatelj morate imati dva cilja: razumjeti što se govori i pokazati osobi da ste zainteresirani, angažirani i da vam je stalo do onoga što dijeli s vama. To se postiže postavljanjem pitanja i poticanjem na nastavak razgovora frazama poput „reci mi više”, „što se onda dogodilo?” ili „kako si se zbog toga osjećao/la?”

    Potrebno je koristiti jezik koji potvrđuje i uvažava tuđe osjećaje umjesto da ih umanjuje. Umjesto: „Ma, bit će sve u redu,” bolje je reći: „Razumijem te, zvuči kao da si sada stvarno frustriran/a zbog tog.” Koristeći suosjećajan jezik, učinit ćete da se ljudi osjećaju saslušano, a ne odbijeno. Tako ćete izgraditi povjerenje koje je ključno za utjecaj.

    3. „Hoćeš li biti vođa u ovome?”

    Ključna riječ ovdje je „vođa” umjesto „voditi”. Naime, Mautz vjeruje da utjecaj ponekad ovisi o tome kako se obraćamo ljudima i njihovom identitetu. Na primjer:

    • Ne treba tražiti ljude da pomognu, već da budu pomagači.
    • Ne ih tražiti da vode, već da budu vođe
    • Ne ih tražiti da slušaju, već da budu slušatelji.

    U tako postavljenom okviru, odgovor ‘da’ će biti puno češći.Tko ne bi želio biti prepoznat kao vođa, pomagač ili slušatelj? To su identiteti s kojima se svi volimo poistovjetiti.

    Ovaj način govora također može obeshrabriti nepoželjne postupke. U jednom psihološkom istraživanju, sudionici su imali priliku uzeti novac na koji nisu imali pravo. Jednima je rečeno: „Molim te, nemoj varati.” Drugima: „Molim te, nemoj biti varalica.”

    Oni iz druge skupine, kojima je apelirano na njihov identitet, uopće nisu varali, jer su htjeli sačuvati sliku o sebi kao poštenim ljudima.

    4. „To je dobra ideja koju si smislio/la”

    Ključ je u izrazu „koju si smislio/la”. Ovo pomaže ljudima da osjećaju vlasništvo nad idejama i motivira ih da ih provedu. Suptilan, ali moćan oblik utjecaja.

    Recimo da kolega predloži ideju koju ste i vi imali na umu, a želite da sudjeluje u njenoj realizaciji. Možete pokušati preuzeti zasluge i demotivirati ga, ili možete reći: „To je dobra ideja koju si smislio/la. Hajdemo je provesti.”

    Na taj način, povezali ste njegov cilj sa svojim.

    5. „Mogu li dobiti tvoj savjet?”

    Traženje savjeta je puno moćnije od traženja. Ljudi se često osjećaju počašćeno kad cijenite njihovo mišljenje i stručnost. Osim toga, kada ih tražite savjet, oni počinju sagledavati stvari iz vaše perspektive. Tako postaju skloniji podržati vas, jer su uložili svoje razmišljanje i mudrost u vašu situaciju.

    6. „Rado ću ti pomoći s tim”

    Ovo je fraza koja se oslanja na ljudsku prirodu i potiče dobre odnose i uzajamnost.

    Ponuditi pomoć u nečemu što je drugoj osobi važno – i, što je najvažnije, zaista to učiniti – čini tu osobu sklonijom da vam uzvrati kada vam bude trebala podrška.

    Autor: Poslovni.hr
    02. ožujak 2025. u 13:00
    Podijeli članak —
    Komentirajte prvi

    Moglo bi vas Zanimati

    New Report

    Close