Doom spending je pojam koji se još od pandemije širi kao tema društvenim mrežama, a označava potrošačko ponašanje koje karakterizira impulzivno trošenje novca kao način suočavanja s tjeskobom zbog ekonomske nesigurnosti ili osjećaja “nadolazeće propasti”. Riječ je o mišljenju ekonomskih stručnjaka, a takvo ponašanje često se povezuje s kupovinom luksuznih predmeta kako bi se postigao privremeni osjećaj kontrole u neizvjesnim okolnostima. Ne koristim riječi poput ‘nepotrebno’ i ne dodajem neku dramu u ovaj proces zato što je nastao da ublaži izazove korisnika u izazovnim situacijama, naravno, ako je u okvirima sredstava koje sebi netko može priuštiti. Dakle, kao što kaže fraza – kada ste zabrinuti za ekonomsku perspektivu kupujte kao da ne postoji sutra.
Kako nam se bliži ovogodišnji Black Friday, uvijek se dobro prisjetiti trendova da znamo što nas čeka i ove godine, barem prema dostupnim podacima i trendovima. Podsjetimo se da smo prošle godine predvidjeli uspon aplikacije Temu čije su brojke globalno rasle velikom brzinom te je bilo jasno da će u nekom trenu osvojiti i Hrvatsku. Doduše, predvidio sam da će se promjena dogoditi prilikom kupovine božićnih poklona, no ona se dogodila nešto kasnije. Namjerno izostavljam Valentinovo da se ne bi stekao dojam da je taj event bio okidač za to, a za to nema podataka.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu