Građani Hrvatske vole online shopping! Svaki drugi ili, preciznije 47% njih, prema ovogodišnjem Mastercardovom istraživanju MasterIndex kupuje online barem jednom mjesečno, a pri tome sve češće odmah i plaćanje obavljaju online. Isto istraživanje također je pokazalo kako gotovo svi ispitanici imaju barem debitnu karticu, dok ih 45% ima kreditnu, a 25% prepaid. I dok je ‘baratanje’ s karticama do sada najčešće značilo traženje prave kartice u novčaniku i upisivanje PIN-a, danas sve više ljudi, posebice mladih, kartice ‘pospremaju’ u mobitele ili čak pametne satove. Ovi primarno modni dodaci postaju tako naši digitalni novčanici, a kartice u fizičkom obliku tek ‘suveniri’ koje pohranjujemo doma na sigurnome. Što morate znati o sigurnosti ovih novih novčanika te koji još moderni načini plaćanja dolaze?

Globalni trend online kupnje raste iz godine u godinu i ne vidi se nikakva mogućnost usporavanja tog trenda, jer online shopping osigurava bolju ponudu, konkurentnije cijene i fleksibilnost – sve što suvremen čovjek treba. No s porastom online transakcija raste i svijest o važnosti sigurnosti podataka. Svjesni toga, u Europskoj su uniji propisali Direktivu o uslugama plaćanja, tj. od svih koji obavljaju online transakcije traže višestruko potvrđivanje identiteta potrošača (Strong Customer Authentication, SCA). U praksi to znači kako je za potvrđivanje transakcije potrebno dati dva od ukupno tri elementa: nešto što znate (poput, primjerice, lozinke), nešto što posjedujete (pametni telefon) i nešto što je nedvojbeno vaše (otisak prsta, sken oka ili lica, što zovemo još i biometrija). Upravo je biometrija pravi trend, posebno među mladima, pa istraživanja kažu kako već danas pola pripadnika generacije Z u SAD-u (to su oni rođeni između 1995. i 2012.) ne poznaje PIN kao sigurnosnu opciju, nego koriste prepoznavanje lica pri online kupnji. To je slično kao i otisak prsta – nešto jedinstveno vaše koje vam nitko ne može otuđiti.

Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu