Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Japanski proizvođači automobila lažirali testiranja, s tržišta se povlači dio modela

Autor: Ana Blašković
04. lipanj 2024. u 22:00
Podijeli članak —
Dužnosnici japanskog ministarstva prometa ušli su u utorak u sjedište Toyote u sklopu istrage o nepravilnostima prilikom certficiranja modela/Reuters

Istraga u 85 tvrtki razotkrila je pogrešne podatke kod Toyote, Honde, Mazde, Suzukija i Yamahe.

Pet vodećih japanskih proizvođača automobila trese skandal nakon što je vladina istraga otkrila lažiranje rezultata testiranja.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Istraga tamošnjeg ministarstva prometa u 85 tvrtki u sektoru otkrila pogrešne podatke kod Toyote, Honde, Mazde, Suzuki i Yamahe Motor. Ispitivanje je pokrenuto nakon niza incidenata prilikom testiranja koji su se dogodili u Toyotinim podružnicama, uključujući Daihatsu Motor.

Pet vodećih japanskih proizvođača automobila trese skandal nakon što je vladina istraga otkrila lažiranje rezultata testiranja.

Istraga tamošnjeg ministarstva prometa u 85 tvrtki u sektoru otkrila pogrešne podatke kod Toyote, Honde, Mazde, Suzuki i Yamahe Motor. Ispitivanje je pokrenuto nakon niza incidenata prilikom testiranja koji su se dogodili u Toyotinim podružnicama, uključujući Daihatsu Motor.

Prema informacijama ministarstva prometa problemi su pronađeni u aplikacijama za certificiranje modela. U slučaju Toyote odnosili su se na pitanja poput testova sigurnosti pješaka te pomaka prtljage. Mazda je imala problem sa softverom za kontrolu motora.

Problemi se prelijevaju

Skandali vezani uz sigurnosna ispitivanja već su uzrokovali obustavu proizvodnje u tvrtkama Toyotine grupe, a najnovija otkrića mogla bi poremetiti proizvodnju kod kooperanata.

Sigurnost neupitna
“Izuzetno je razočaravajuće što smo otkrili novo nedolično ponašanje”, priopćilo je ministarstvo prometa, dodajući da bi neprikladni podaci “uzdrmali same temelje” sustava certificiranja. U autoindustriji su već počele racije istražitelja u sjedišta proizvođača automobila koji su “ili poslali pogrešne podatke ili su njima manipulirali prilikom traženja certifikata vozila”.

Čelnik najvećeg svjetskog proizvođača automobila Akio Toyoda u ponedjeljak se ispričao, preuzevši teret odgovornosti na sebe. “Kao netko odgovoran za grupu Toyota, izražavam svoju najiskreniju ispriku našim kupcima, ljubiteljima automobila i svim dionicima”, rekao je Toyoda, prenosi Financial Times.

Za razliku od Toyode, izvršni direktor Honde Toshihiro Mibe rekao je da nije bilo namjere krivotvorenja podataka testiranja kako bi se lažno predstavile performanse automobila. “Bio je to nedostatak svijesti u području usklađenosti”, rekao je.

Kako piše FT, proizvođači automobila tvrde da neispravni podaci na testovima ne utječu da sigurnost njihovih automobila te da je problema s certificiranjem imao tek mali broj. Unatoč tim tvrdnjama, u Japanu je obustavljena isporuka i prodaja ukupno šest modela, od kojih su tri Toyotina. Tržišta su na skandal reagirala očekivano, cijena Toyotine dionice pala je 1,8 posto, a Mazde za 3,3 posto.

Rastući skandal izgledno će povećati pritisak na menadžment Toyote. Premda kompanija ostvaruje rekordnu dobit, Akio Toyoda suočit će se sa značajnim smanjenjem potpore dioničara na godišnjoj skupštini kasnije u lipnju.

Šteta prilično mala
Čelniku kompanije to neće biti prvi puta budući da je prošle godine dobio potporu od 85,7 posto ulagača, za razliku od 96 posto u 2022. godini, no ne očekuje se njegova smjena. Analitičari smatraju da će utjecaj skandala na prodaju Toyote vjerojatno biti ograničen s obzirom na to da kompanija obustavlja prodaju samo tri modela, ali i činjenicu da mnogi od konkurenata također nisu ispunili standarde ministarstva.

“Kada je riječ o stvarnoj prodaji na (japanskom) tržištu, šteta će biti podnošljiva ili prilično mala jer potrošači u osnovi nemaju alternative u Japanu”, rekao je voditelj istraživanja mobilnosti u Macquarieju James Hong.

Prema pisanju Reutersa, osim Toyote i Mazda je obustavila prodaju nekih modela, ali iz te kompanije poručuju da rezultati testiranja ne ukazuju na povredu standarda o sigurnosti te da kupci ne moraju prestati koristiti svoje automobile.

Problemi koje je Toyota navela uključivali su mjerenje štete od sudara na jednoj strani poklopca motora dok je to bilo potrebno učiniti na obje strane i provođenje nekih testova pod strožim uvjetima od onih koje je postavilo ministarstvo, ali koji nisu ispunjavali zahtjeve vlade.

Skandali vezani uz sigurnosna ispitivanja već su uzrokovali obustavu proizvodnje u kompanijama iz Toyotine grupe, a najnovija otkrića mogla bi poremetiti proizvodnju kod kooperanata i manjih tvrtki u ogromnom lancu opskrbe japanske automobilske industrije, zaključuje Reuters.

Autor: Ana Blašković
04. lipanj 2024. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close