Sigurnost prometa, a posebice cestovnog, nameće se kao jedan od glavnih izazova modernog društva. Problem sigurnosti cestovnog prometa globalni je problem te je kao takav i prepoznat od strane Ujedinjenih naroda. Cestovni promet je najčešći uzročnik smrtnosti mladih ljudi u dobi od 15 do 29 godina, a promatra li se ukupna populacija neovisno o dobi, cestovni promet je osmi najčešći uzročnik smrtnosti u svijetu. U prosjeku svakih 23 sekunde u svijetu u cestovnom prometu pogiba jedna osoba, a godišnje više ljudi izgubi život kao žrtva u prometu nego u ratovima.
Republika Hrvatska je prepoznala problem sigurnosti cestovnog prometa te se u tom smislu kao krovni dokument svakih 10 godina izrađuje Nacionalni plan sigurnosti cestovnog prometa Republike Hrvatske. Hrvatske ceste d.o.o. upravljaju s mrežom državnih cesta ukupne duljine preko 7400 kilometara te su kao dionik navedenog Nacionalnog plana svjesne svojih obaveza i odgovornosti u sustavu sigurnosti prometa, ali i sve većih izazova s obzirom na stanje ostalih dvaju osnovnih čimbenika sigurnosti prometa, čovjeka i vozila. Naime, ulaskom Republike Hrvatske u Europsku uniju dogodio se niz pozitivnih učinaka na sigurnost prometa, od financiranja projekata vezanih za poboljšanje cestovne infrastrukture i sigurnosti cestovnog prometa pa do usvajanja direktiva Europske unije i uvođenja pozitivnih praksi kao što je primjerice provedba revizija cestovne sigurnosti. Međutim, ulaskom u Europsku uniju olakšan je i postupak unosa rabljenih vozila što je rezultiralo starenjem voznog parka pa su vozila registrirana u Republici Hrvatskoj prosječne starosti od oko 14,5 godina. Naravno, nije potrebno naglašavati kako starost vozila bitno utječe na sigurnost cestovnog prometa. Studija koju je američki National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) izradio 2017. godine pokazuje kako za isti model automobila vjerojatnost preživljavanja putnika značajno opada povećanjem starosti automobila. Prema studiji, vjerojatnost smrtnosti kod teške prometne nesreće u vozilu do tri godine starosti je 26%, dok je u vozilu starijem od 18 godina vjerojatnost smrtnosti preko 50%.