Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Crna Gora u susjedstvo najviše izvozi vino i tepihe

Autor: Poslovni.hr
13. kolovoz 2023. u 22:00
Podijeli članak —
Foto: Shutterstock

Crnogorski proizvodi nedovoljno zastupljeni u BiH, posebno u Federaciji BiH.

Crna Gora na srpsko tržište najviše izvozi svježe vino od grožđa, pojačana vina i mošt, zatim šunke, plećke, svinjsko meso, te novine i časopise. Podaci su to iz dokumenta koji je objavilo Ministarstvo gospodarskog razvoja i turizma.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Iz kategorije kozmetičkih proizvoda, Crna Gora u Srbiju izvozi parfeme i toaletnu vodu, piše u desk analizi izvoza crnogorskih proizvoda na regionalna tržišta (Srbija, Albanija, BiH), na temelju podataka koje je objavio UN Comtrade.

Crna Gora na srpsko tržište najviše izvozi svježe vino od grožđa, pojačana vina i mošt, zatim šunke, plećke, svinjsko meso, te novine i časopise. Podaci su to iz dokumenta koji je objavilo Ministarstvo gospodarskog razvoja i turizma.

Iz kategorije kozmetičkih proizvoda, Crna Gora u Srbiju izvozi parfeme i toaletnu vodu, piše u desk analizi izvoza crnogorskih proizvoda na regionalna tržišta (Srbija, Albanija, BiH), na temelju podataka koje je objavio UN Comtrade.

Prehrambeni sektor

Što se tiče tržišta Bosne i Hercegovine, Crna Gora uglavnom izvozi vino i kobasice, dok tepisi i druge podne obloge, knjige i brošure dominiraju domenom kreativnih industrija.

Na tržište Albanije Crna Gora najviše izvozi pivo i vino, dok su iz domene kreativnih industrija najzastupljeniji tepisi, knjige i brošure, kao iu slučaju Bosne i Hercegovine.

Najzastupljeniji i najtraženiji crnogorski prehrambeni proizvodi na srpskom tržištu su pršuta, Nikšićko pivo, vino Plantaže, kao i smrznuta riba proizvođača “Zeta Fiš”.

Zanimljivo je da je trenutna godišnja prodaja pršuta na srpskom tržištu oko 100.000 tona.

Podaci istraživanja pokazuju da crnogorski proizvodi nisu dovoljno zastupljeni u Bosni i Hercegovini, posebno u Federaciji BiH. Iznimka se odnosi na kompaniju Plantaže koje su u svojoj cjenovnoj kategoriji među top tri proizvođača vina na ovom tržištu.

Nikšićko pivo prisutno je u Republici Srpskoj, dok ga na tržištu Federacije BiH gotovo da i nema.

Mesna industrija “Goranović” sa suhomesnatim proizvodima solidno je zastupljena na bh. tržištu, dok se “Franca” uspjela probiti sa konzerviranim proizvodima, ali je nastup slabo pratila promocija.

Ovo tržište predstavlja i “FALKON”, proizvođač krem ​​namaza, koji ima značajan tržišni udio u BiH sa godišnjom prodajom od oko šest tona.

Novi projekti

U informaciji Ministarstva ekonomskog razvoja spominje se i projekt Kuće crnogorskih proizvoda koja bi bila otvorena u Podgorici.

Potencijalni partneri u projektu su Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede, Ministarstvo kulture, Privredna komora Crne Gore i Nacionalna turistička organizacija.

Uzimajući u obzir primjere dobre prakse, analizu tržišta kao i vrijednost nacionalnog brenda, asortiman Kuće crnogorskih proizvoda sadržavao bi tradicionalne crnogorske prehrambene proizvode i pića, proizvode kreativnih industrija, dizajna i druge specifične proizvode (kozmetika i prirodni proizvodi).

Prema preliminarnim podacima Uprave za statistiku (MONSTAT), ukupna vanjskotrgovinska razmjena Crne Gore u prvih šest mjeseci iznosila je 2,18 milijardi eura, što je 9,3 posto više u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

MONSTAT je objavio da je izvezeno robe u vrijednosti od 370,7 milijuna eura, što je za 3,1 posto manje u odnosu na usporedno razdoblje. Uvoz je bio veći za 12,3 posto i iznosio je 1,81 milijardu eura.

Autor: Poslovni.hr
13. kolovoz 2023. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close