Potrošači u Hrvatskoj su, izgleda, u prosjeku manje skloni kupovanju krivotvorenih proizvoda nego oni u ostatku Europske unije. Tako barem pokazuje anketa koju je u okviru godišnje studije pokazatelja kršenja intelektualnog vlasništva i stavova europskih potrošača o pravima povezanim s njim proveo Ured EU za intelektualno vlasništvo (EUIPO). Prema toj anketi, naime, samo 9 posto ispitanika iz Hrvatske izjavilo je da je unatrag godinu dana namjerno kupilo krivotvorinu. Manji postotak zabilježen je samo u Finskoj (8 posto), dok je prosjek na razini EU 13 posto, a najveću sklonost kupnjama krivotvorene robe pokazali su ispitanici iz Bugarske (24 posto).
Istraživanje EUIPO-a sugerira i da su Hrvati sumnjičaviji i/li nesigurniji u pogledu propitivanja autentičnosti proizvoda koji su kupili. Gotovo polovica anketiranih (46%) tvrdi da se tijekom proteklih godinu dana zapitala je li kupljeni proizvod originalan ili nije, dok je prosjek EU po tom pitanju nešto ispod 40 posto. Rezultati u tom smislu sugeriraju znatne razlike i među dobnim skupinama i među pojedinim državama članicama.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu