Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Bescarinski izvoz u Kinu šansa je za srpske poduzetnike

Autor: Poslovni dnevnik
11. svibanj 2023. u 07:00
Podijeli članak —
Foto: Shutterstock

Roba iz Srbije trebala bi biti 35 posto jeftinija od robe proizvedene u Europi.

U tijeku su pregovori o bescarinskom izvozu u Kinu, a prva bescarinska roba iz Srbije trebala bi krenuti do kraja godine. U Ministarstvu trgovine ističu da je to šansa za domaće gospodarstvenike i za privlačenje stranih investitora. Roba iz Srbije trebala bi biti 35 posto jeftinija od robe proizvedene u Europi.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Oni koji već izvoze u Kinu kupce su našli na međunarodnim sajmovima i preko Privredne komore Srbije. “Njima je najvažnija količina jer je to toliko veliko tržište da mi kao država Srbija ne bismo mogli pokriti dio njihovih potreba. Ono što je jako dobro je naš odnos i činjenica da vole Srbiju”, kaže Maja Aleksić iz vinarije Aleksic”.

U tijeku su pregovori o bescarinskom izvozu u Kinu, a prva bescarinska roba iz Srbije trebala bi krenuti do kraja godine. U Ministarstvu trgovine ističu da je to šansa za domaće gospodarstvenike i za privlačenje stranih investitora. Roba iz Srbije trebala bi biti 35 posto jeftinija od robe proizvedene u Europi.

Oni koji već izvoze u Kinu kupce su našli na međunarodnim sajmovima i preko Privredne komore Srbije. “Njima je najvažnija količina jer je to toliko veliko tržište da mi kao država Srbija ne bismo mogli pokriti dio njihovih potreba. Ono što je jako dobro je naš odnos i činjenica da vole Srbiju”, kaže Maja Aleksić iz vinarije Aleksic”.

Dobar dio tržišta hrane i pića zauzele su Francuska, Italija i Čile, ali ni Srbiji ne treba mnogo da bude prepoznata kao proizvođač delicija, kažu u Gospodarskoj komori. Ured u Šangaju privodi kraju radove na promociji srpskih proizvoda na mrežama kao što su TikTok i Alibaba.

“Kina je jedinstveni digitalni ekosustav u kojem se gotovo 60 posto maloprodaje odvija online. Naš ured trenutno radi na otvaranju prvog srpskog nacionalnog paviljona za srpska vina i rakije, čime ćemo prodaju i promociju naših alkoholnih pića podići na višu razinu”, kaže Jelena Grubor iz Privredne komore Srbije.

U 2012. srpski izvoz u Kinu bio je vrijedan šest milijuna dolara. Prošle godine milijardu i 300 milijuna, a ove se godine očekuju dvije milijarde.

Autor: Poslovni dnevnik
11. svibanj 2023. u 07:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close