Hrvatima omiljen modni brend bilježi oštar pad dobiti, otpustit će 1.500 ljudi

Autor: Poslovni.hr/Hina , 27. siječanj 2023. u 10:42
Foto: Pixabay

Glavni su razlog manje dobiti u četvrtom tromjesečju u usporedbi s istim tromjesečjem prethodne godine negativni vanjski čimbenici

Švedski lanac trgovina odjećom H&M izvijestio je u petak o oštrom padu dobiti pred kraj 2022. godine zbog visokih troškova i slabije potražnje.

U četvrtom fiskalnom tromjesečju koje je završilo u studenom operativna dobit H&M-a gotovo se istopila, potonuvši na 821 milijun kruna (73,46 milijuna eura), sa 6,26 milijardi kruna u istom razdoblju prethodne godine.

H&M je preliminarno već izvijestio da mu je neto prihod u istom razdoblju porastao 10 posto, na 62,43 milijarde kruna. Iskazan u lokalnoj valuti, zadržao se na razini istog razdoblja 2021.

U razdoblju od početka prosinca do 25. siječnja, na početku prvog fiskalnog tromjesečja, porastao je za pet posto, iskazan u lokalnoj valuti.

“Glavni su razlog manje dobiti u četvrtom tromjesečju u usporedbi s istim tromjesečjem prethodne godine negativni vanjski čimbenici, gubitak operativne dobiti koja se nekada ostvarivala u Rusiji i jednokratni trošak programa smanjenja troškova i učinkovitosti”, stoji u izvješću.

Negativan efekt izlaska iz Rusije, viši troškovi sirovina, prijevoza i energije, preračun valuta i troškovi restrukturiranja iznosili su oko pet milijardi kruna, rekla je izvršna direktorica Helena Helmersson.

“Umjesto da trošak u potpunosti prebacimo na naše klijente, odlučili smo dodatno ojačati svoju tržišnu poziciju”, rekla je Helmersson.

H&M je u rujnu pokrenuo program smanjenja troškova za dvije milijarde kruna godišnje i očekuje da će uštede koje planira osigurati smanjenjem broja radnika i drugim mjerama početi prikazivati od druge polovice 2023.

Grupa je u studenom najavila da će ukinuti oko 1.500 radnih mjesta i rezervirati otprilike 800 milijuna kruna za restrukturiranje u četvrtom kvartalu.

Komentirajte prvi

New Report

Close