Razvili vlastiti brend i pokorili trgovačke centre

Autor: Darko Bičak , 06. prosinac 2022. u 07:00
Nino Kovačević pridružio se 2001. ocu Ivici Kovačeviću u razvoju poslovanja Likosa/I. Šoban/PIXSELL

Tvrtka Likos jedan je od najznačajnijih igrača na tržištu električnih i ručnih alata.

Tvrtka Likos jedan je od najznačajnijih hrvatskih igrača na tržištu električnih i ručnih alata te vrtnih strojeva i alata s više od 2000 proizvoda vlastitog brenda u asortimanu koji plasiraju preko više od 1000 trgovačkih partnera.

Robna marka Praktik postala je gotovo nezaobilazni dio asortimana plasiran preko najvećih centara za građenje do specijaliziranih trgovina na cijelom području Hrvatske.

Likos je obiteljska tvrtka nastala ranih 1990-ih godina, kada su Ivica i Dragica Kovačević odlučili relativno sigurne menadžerske pozicije zamijeniti privatnim biznisom pri čemu priznaju da nisu imali strategiju što će biti s njihovom tvrtkom za 10 ili 30 godina.

Uporni rad
”Znali smo da moramo u nešto krenuti vidjevši da su se počeli raspadati gotovo svi veliki sustavi te smo registrirali tvrtku za brojne djelatnosti i krenuli s jednim faksom, stolom i električnim pisaćim strojem” prisjeća se Ivica Kovačević.

Jedna od bitnih godina u razvoju bila je 2001. kad je u tvrtku operativno došao njihov sin Nino te kad su krenuli prema složenijim proizvodima i tržišnim modelima.

Naime, s postojećim i novim partnerima iz Njemačke, Belgije, Italije počeli su distribuirati električne i ručne alate poput bušilica, brusilica, odvijača, ključeva i slično. Razumije se da su to sve radili iz unajmljenog, poslovnog i skladišnog prostora.

50

milijuna kuna prihoda ostvaruje Likos koji zapošljava 24 djelatnika

”Upornim radom na tržištu širili smo prodajnu mrežu i ostvarivali postojan i održiv rast prodaje. Na ranije kupljenoj parceli izgradili smo poslovni objekt o 2500 četvornih metara i u njega uselili 2003. godine. Oko 1500 kvadrata koristili smo za skladište, a ostalo smo iznajmljivali kao uredski prostor.

Najvažnija strateška odluka u našem poslovanju bila je izgradnja i razvoj vlastitog brenda. Bilo je jasno da će pozicija distributera stranih proizvoda doći u pitanje na zajedničkom europskom tržištu na koje se Hrvatska pripremala ući.

Odlučili smo da ćemo, kao i naši dosadašnji dobavljači krenuti prema Kini i s tamošnjim proizvođačima organizirati proizvodnju osmišljenu od naših djelatnika s aspekta izbora asortimana, dizajna proizvoda, pakiranja i kontrole kvalitete proizvoda”, navodi Kovačević.

Projekt im se pokazao uspješnim i do danas su izgradili ozbiljan brend Praktik koji obuhvaća četiri grupe proizvoda: Električni alati, Vrtni strojevi i alati, Ručni alati i pribor za električne alate te Program za vodu (pumpe, hidropaci i sl.)

Posljednjih nekoliko godina ubrzano razvijaju i akumulatorski (baterijski) program alata pod brendom Flexpower. Sa svojim asortimanom prisutni su u gotovo svim maloprodajnim trgovinama i trgovačkim lancima u Hrvatskoj koji prodaju tehničku robu.

Uspjeh na sajmu
Likos ostvaruje prihod od oko 50 milijuna kuna i zapošljava 24 djelatnika. Trenutno u izvozu ostvaruje oko 10 posto ukupnog prometa na tržištu regije, uglavnom Sloveniji, Srbiji i BIH. Zbog ograničene mogućnosti rasta na malom hrvatskom tržištu, odlučili su snažnije iskoračiti u izvoz.

Na tom tragu je tvrtka krajem rujna ove godine nastupila na jednom od najvećih svjetskih specijaliziranih sajmova za električne uređaje alate “International Hardware Fair 2022” u njemačkom Kölnu.

Ističu da je, prema prvim dojmovima, nastup bio uspješan i da je ostvareno više od 150 kontakata za potencijalnu suradnju, a od kojih je već nekoliko realizirano (Crna Gora, Mađarska), a u tijeku su kontakti i razgovori s nizom novih potencijalnih kupaca iz Slovačke, Bugarske, Rumunjske, Kosova, Grčke, Litve, Njemačke, Tunisa, Jordana i drugih zemalja.

”U našoj poslovnoj politici cilj nam je u sljedeće tri do četiri godine povećati izvoz na približno 25 posto ukupnog prometa, odnosno na najmanje dva milijuna eura.

S obzirom da sada dijelom radimo u vlastitom skladišnom prostoru, a dijelom unajmljeno na drugoj lokaciji, a u cilju povećanja učinkovitosti i ekspeditivnosti isporuka, kupili smo 15.000 četvornih metara građevinskog zemljišta u industrijskoj zoni Donja Bistra te planiramo izgradnju novog logističkog centra s dijelom automatiziranog skladišnog sustava na konceptu vertikalnog skladištenja.

U fazi smo projektiranja navedenog skladišta te planiramo završetak investicije tijekom 2024. godine”, zaključuje ovaj zagrebački poduzetnik. 

Komentirajte prvi

New Report

Close