Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Brodosplit će dovršiti gradnju ophodnih brodova ako država doplati

Autor: Suzana Varošanec
30. kolovoz 2022. u 07:00
Podijeli članak —
Foto: Miranda Cikotic/PIXSELL

U Brodosplitu ističu da brodovi iz njihova vlasništva ne mogu izaći, zbog činjenice da gradnju nije moguće nastaviti negdje drugdje.

Ugovor o gradnji 1+4 obalno ophodna broda za Ministarstvo obrane z 2014., nakon uredne isporuke prvog broda, iz slijepe ulice može izaći operacionalizacijom odluke Vlade koja kaže da se zbog promijenjenih okolnosti na tržištu prihvati povećanje cijena i to aneksira, umjesto da se ide u raskid ugovora. U Brodosplitu ističu da brodovi iz njihova vlasništva ne mogu izaći, zbog činjenice da gradnju nije moguće nastaviti negdje drugdje.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Bitnim smatraju plaćanje razlika u plaćenom i stvarnim troškovima svih izvršenih radova. Do sada ona iznosi više od 120 milijuna kuna, pa je kažu nemoguć i neodrživ nastavak gradnje po cijenama iz 2014., dok je zakonska dužnost uprave štititi poslovanje društva kojim upravlja. Prosječna gotovost 4 brodova u seriji iznosi 70%, pa je jamstvo za dovršetak njihove gradnje, poručuju, samo osiguranje potrebnih financijskih sredstava.

Ugovor o gradnji 1+4 obalno ophodna broda za Ministarstvo obrane z 2014., nakon uredne isporuke prvog broda, iz slijepe ulice može izaći operacionalizacijom odluke Vlade koja kaže da se zbog promijenjenih okolnosti na tržištu prihvati povećanje cijena i to aneksira, umjesto da se ide u raskid ugovora. U Brodosplitu ističu da brodovi iz njihova vlasništva ne mogu izaći, zbog činjenice da gradnju nije moguće nastaviti negdje drugdje.

Bitnim smatraju plaćanje razlika u plaćenom i stvarnim troškovima svih izvršenih radova. Do sada ona iznosi više od 120 milijuna kuna, pa je kažu nemoguć i neodrživ nastavak gradnje po cijenama iz 2014., dok je zakonska dužnost uprave štititi poslovanje društva kojim upravlja. Prosječna gotovost 4 brodova u seriji iznosi 70%, pa je jamstvo za dovršetak njihove gradnje, poručuju, samo osiguranje potrebnih financijskih sredstava.

Do sada je plaćeno 70% ukupne vrijednosti ugovora prema cijenama iz 2014., iako po njima taj iznos pokriva samo 47% prema stvarnim troškovima. Tako je gledajući brodove u seriji do sada plaćeno samo 35,19% njihove troškovne vrijednosti na dan 1. veljače 2022. Od potpisanih pet aneksa, dva se odnose na korekciju ugovornog iznosa kroz njegovo smanjenje radi odustajanja naručitelja od dijela ugovorene specifikacije, a drugi na povećanje ugovornog iznosa u visini 10%.

Autor: Suzana Varošanec
30. kolovoz 2022. u 07:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close