Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Zbog niske Rajne prijevoz 4,5 puta skuplji

Autor: Poslovni dnevnik
08. kolovoz 2022. u 22:00
Podijeli članak —
Trenutne cijene teglenica za prijevoz tekućeg tereta iz Rotterdama u Karlsruhe iznose oko 94 eura po toni/Reuters

Plitka voda zbog dugotrajne suše i vrućina uzrokuje probleme u plovidbi cijelom dužinom te rijeke u Njemačkoj.

Nizak vodostaj Rajne onemogućuje plovidbu potpuno natovarenih brodova, a moguće je i da zbog logističkih problema dođe do zastoja u opskrbi i proizvodnji.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Plitka voda zbog dugotrajne suše i vrućina uzrokuje probleme u plovidbi cijelom dužinom te rijeke u Njemačkoj, koja je jedan od ključnih prometnih pravaca koji povezuju industrijsko središte zemlje s lukama Sjevernog mora.

Nizak vodostaj Rajne onemogućuje plovidbu potpuno natovarenih brodova, a moguće je i da zbog logističkih problema dođe do zastoja u opskrbi i proizvodnji.

Plitka voda zbog dugotrajne suše i vrućina uzrokuje probleme u plovidbi cijelom dužinom te rijeke u Njemačkoj, koja je jedan od ključnih prometnih pravaca koji povezuju industrijsko središte zemlje s lukama Sjevernog mora.

Riječni teretni promet se i dalje odvija, ali s brodovima koji su u nekim slučajevima prisiljeni ploviti i do tri četvrtine prazni, upozorili su u ponedjeljak brokeri brodskog prijevoza i trgovci.

Prognoza i za ovaj tjedan govori o vrućem i suhom vremenu, što znači da neće biti olakšanja za prijevoznike i njihove korisnike. Također, niski vodostaj Rajne utjecat će i na proizvodnju dviju velikih njemačkih termoelektrana na ugljen tijekom sljedećeg mjeseca.

Nadalje, kemijska industrija BASF još je u petak upozorila da ne može isključiti ograničenje proizvodnje ako niska razina vode poremeti logistiku. Troškovi prijevoza i u ponedjeljak su se zadržali na visokim razinama.

Trenutne cijene teglenica za prijevoz tekućeg tereta iz Rotterdama u Karlsruhe iznose oko 94 eura po toni, što je znatno više u odnosu na oko 20 eura po toni u lipnju, prije nego je vodostaj pao. Lučke uprave ne ukidaju promet u vrijeme niskog vodostaja nego prepuštaju operatorima plovila odluku kada će zaustaviti plovidbu.

Rajna je važna ruta za robu koja uključuje žitarice, kemikalije, minerale, ugljen i naftne proizvodne uključujući lož ulje.

Njemačke kompanije zadnji put su se suočile sa zastojima u opskrbi i problemima u proizvodnji u 2018., nakon što su suša i toplinski val doveli do neuobičajeno niskih razina vodostaja Rajne.

Autor: Poslovni dnevnik
08. kolovoz 2022. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close