Gumbi i tipke sve više nestaju s upravljačke ploče modernih vozila, a zamjenjuju ih zasloni i ekrani osjetljivi na dodir. Ali koliko rješenja orijentirana na zaslon odvlače pažnju u usporedbi s drugim operativnim konceptima? Njemački autoklub (ADAC) je testirao sa šest vozila. U suradnji sa znanstvenicima sa Sveučilišta primijenjenih znanosti u Augsburgu, 24 testne osobe testirale su ukupno šest vozila na ispitnom poligonu ADAC-a, izvršavajući različite radne funkcije bilo putem zaslona osjetljivog na dodir ili kontrolera (touchpad ili rotacijski gumb) pri brzini od 40 i 50 km/h. Test je bio podijeljen u tri kategorije: funkcije važne za sigurnost (50% ocjene), klima uređaj (30%) i infotainment (20%), u sljedećim vozilima: BMW serije 1 (rotirajući gumb), Mazda 3 (okretni gumb), Mercedes A-klase (touchpad), Dacia Duster (zaslon osjetljiv na dodir), Tesla Model 3 (zaslon osjetljiv na dodir) i VW Golf (zaslon osjetljiv na dodir).
Test je pokazao iznenađujuće rezultate: na primjer, BMW serije 1 pokazao se mizernim u radu infotainmenta (ocjena 5.1), dok je isti taj model iz Münchena bio na vrhu kada je riječ o funkcijama bitnim za sigurnost. Zanimljivo je i da je niskobudžetna Dacia Duster završila ispred Mercedesa A-klase u ukupnom poretku, dok je Tesla završio na samom kraju poretka jer je vrijeme rada i odvlačenja pažnje bilo predugo, posebno za sigurnosno važne funkcije. Tesla je također dobila loše ocjene kada je u pitanju kontrola klime, jer se mnoge postavke klime moraju napraviti preko podrazine izbornika, što oduzima značajno vrijeme.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu