Luka Bar zaostaje zbog loše cestovne i željezničke povezanosti

Autor: Poslovni dnevnik , 10. siječanj 2022. u 22:00
FOto: Shutterstock

Crna Gora nije dio niti jednog paneuropskog koridora, a transport robe okrenuo se prema konkurentskim lukama u regiji.

Ograničenost infrastrukturnih kapaciteta, nedostatak brzih prometnica i spora željeznička veza zajedno čine da cijene transporta od Luke Bar prema unutrašnjosti budu nekonkurentne, čime i luka zaostaje za konkurencijom iz regije, priopćeno je iz Odbora Udruženja špeditera Privredne komore Crne Gore (PKCG).

Kako su istaknuli, sektoru špedicije potrebna je bolja organizacija i učinkovitost, koja ne bi tražila velika novčana ulaganja, ali bi značajno utjecala na poslovne rezultate.

Ne planiraju privatizaciju
“Logistička djelatnost u Crnoj Gori, uslijed infrastrukturnih nedostatka, zahtijeva savršenu organiziranost i učinkovitost, kako bi opstala na tržištu. Očekuje se da takva bude i državna administracija jer je to jedini način da se maksimiziraju benefiti od ulaganja u insfrastrukturu”, rekli su predstavnici Odbora agenciji Mina-business.

Crna Gora nije dio niti jednog paneuropskog koridora, a regionalni tijekovi roba s vremenom su se okrenuli prema konkurentskim lukama”, upozorio je u prosincu 2021. Darko Globarević, predsjednik Odbora Udruženja špeditera PKCG-a, za vrijeme sastanka poduzetnika sa Zdravkom Krivokapićem, predsjednikom crnogorske vlade.

80.000

zaposlenika ima danski Maersk

“Nedostatak razumijevanja osnovnih preduvjeta za poslovanje jedne luke, neodgovarajuće praćenje što radi konkurencija, uz slabu suradnju s regijom, dovelo nas je u trenutačnu poziciju”, dodao je Globarević, ističući da je nužna valorizacija tranzitnog prometnog potencijala Crne Gore.

Prema njegovim riječima, ako se ništa ne poduzme izvjesno je da će Crna Gora nakon 40 godina izgubiti linijski teretni servis, te da će najveći svjetski brodari nastaviti koristiti usluge grčkih luka, kao i Drača i Rijeke.

Pozvao je predstavnike nadležnih ministarstava i drugih institucija da se organizira sastanak u Privrednoj komori gdje će biti predstavljeno trenutačno stanje, potencijali i pravci budućeg djelovanja crnogorskog logističkog sektora.

Inače, u travnju prošle godine Mladen Bojanić, ministar kapitalnih investicija, izjavio je da vlada ne planira privatizaciju Luke Bar.

“Luka Bar treba ostati državna. To je jedan od najvrjednijih resursa Crne Gore. Svi zajedno trebamo pomoći da povećamo njene kapacitete i zajedno s prometnom infrastrukturom pridonesemo ukupnom ekonomskom razvoju Crne Gore”, rekao je ministar Bojanić.

Nužna ulaganja u željeznicu
Prema riječima Zorana Radunovića, državnog tajnika u Ministarstvu kapitalnih investicija, razvoj intermodalnog transporta, koji bi umrežio željeznicu s Lukom Bar, predstavlja veliku šansu za povećanje lučkog prometa.

“Kada je riječ o Luci Bar, možemo prekrcati značajno veće količine tereta nego sada, ali značajne infrastrukturne radove i investicije moramo obaviti na željeznici”, istaknuo je Radunović.

Jučer je objavljeno da danska brodska kompanija Maersk od 1. siječnja više ne prometuje preko Luke Bar, već će to raditi preko albanske luke Drač. Maersk je najveći operater kontejnerskih brodova na svijetu ima podružnice i urede u 130 zemalja i više od 80.000 zaposlenika.

Komentirajte prvi

New Report

Close