Srpske riječne luke prošle godine povećale prekrcaj za 10 posto

Autor: Poslovni dnevnik , 16. veljača 2021. u 22:00
Foto: Pixabay

Srbija je lani znatno povećala prodaju robe u inozemstvu, izvezeno je oko 3,5 milijuna tona kukuruza, od čega oko 2,5 milijuna tona Dunavom.

Srpske luke u 2020. godini povećale su količinu prekrcane robe za 10%, a Luka Dunav Pančevo, uz prekrcanih milijun tona, u godini pandemije aktivirala je potencijal trimodalnog transporta, pa su kontejneri željeznicom stigli i do kineskog Wuhana, javlja Tanjug.

Marko Popović, glavni direktor DPT-a, tvrtke koja je s Lukom Dunav otvorila kontejnerski terminal, ističe da je u Pančevu riječ o prvom trimodalnom terminalu u Srbiji, jer se kontejneri prekrcavaju za vodni, željeznički i cestovni promet.

“To je mogućnost više za tržište Srbije. U prvih godinu dana uspjeli smo razviti redovite željezničke veze s Lukom Rijeka, što je posebno važno u vrijeme pandemije. U prosincu prošle godine prva dva vlaka otišla su iz Pančeva prema Wuhanu u Kini.

To je prva izravna veza iz Srbije prema Kini koja bi trebala omogućiti uslugu prijevoza robe koja traje kratko vrijeme, od 16 do 18 dana, uz konkurentnu cijenu”, kaže Popović.

On ističe da je prednost željezničkog kontejnerskog prijevoza u tome što se njime prevozi veća količina roba uz značajno kraće vrijeme transporta.

Premašena sva očekivanja

“Kontejnerski terminal u Luci Dunav aktivan je godinu dana, a zbog pandemije zapravo radi šest mjeseci, i s više od 6000 ukrcaja i iskrcaja robe premašena su početna očekivanja, posebno u prosincu. Također, uslužili smo 18 vlakova”, dodaje Popović.

Prema njegovim riječima, cilj je da terminal osim s lukama u regiji, kao što su Rijeka, Kopar i Bar, bude povezan i sa središnjom i zapadnom Europom, što je važno zbog stabilnosti opskrbnih lanaca.

“Cilj za ovu godinu je uspostaviti redovnu vezu s terminalima u srednjoj i zapadnoj Europi”, objašnjava Popović.

1

milijun tona robe prekrcano je lani u Luci Dunav Pančevo

Sanja Ðurišić, komercijalna direktorica Luke Dunav Pančevo, rekla je da su luke u Srbiji u pandemijskoj 2020. godini povećani obujam prekrcaja uspjele ostvariti dobrom organizacijom i pravovremenim odlukama nadležnog ministarstva.

Dodala je da je na razini Srbije izvoz prošle godine bio znatno povećan. Izvezeno je oko 3,5 milijuna tona kukuruza, a od toga oko 2,5 milijuna tona Dunavom.

U Pančevu četiri operatera

Ona je navela da je za razliku od cestovnog prijevoza, koji je prilično smanjen zbog pandemije koronavirusa, vodni transport uz pomoć svih domaćih institucija i operatera prebrodio sve poteškoće.

“Veliki izazov bio je otvoriti novi posao i razviti kontejnerski terminal za vrijeme pandemije. Prvi vlakovi krenuli su u travnju. Bili smo skeptični kako će se to odvijati u pandemiji, ali se pokazalo da je kontejnerski transport upravo u to vrijeme jedan od adekvatnijih načina transporta robe”, objasnila je Sanja Ðurišić.

Pančevo je jedini grad u Srbiji u čijem lučkom području rade četiri lučka operatera, jer osim Luke Dunav, tu su i Specijalna luka, NIS i Granexport.

Usto, najavljena su nova ulaganja u srpske riječne luke. Kompanija DP World, operater Luke Novi Sad, u sljedećem razdoblju planira realizaciju razvojnih projekata vrijednih 35 milijuna eura. Plan ulaganja uključuje izgradnju keja, silosa i obnovu skladišta. Usto, najavljena je i izgradnja kontejnerskog terminala.

Proširuju se i kapaciteti luke Bogojevo. Nacrtom plana detaljne regulacije Luke u Bogojevu predviđeno je značajno proširenje lučkog područja na lijevoj obali Dunava, u blizini graničnog prijelaza s Hrvatskom. Gradit će se novi silosi, skladišta, kontejnerski i terminal za tekuće terete.

Komentirajte prvi

New Report

Close