Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Ženske najlon čarape iz Vojvodine osvojile europsko tržište

Autor: Poslovni dnevnik
15. listopad 2020. u 22:00
Podijeli članak —
Izvezene hulahopke, prema podacima Privredne komore Srbije, 2018. godine vrijedile su više od 136 milijuna eura/SHUTTERSTOCK

Za kvalitetne ženske čarape najvažnija je sirovina, koja se u Srbiji trenutačno ne proizvodi, već se uvozi iz Italije.

Prepoznatljiv srpski izvozni proizvod su i ženske najlon čarape, tzv. najlonke ili hulahopke. Izvoz srpskih ženskih čarapa još 2015. godine dosegnuo je vrijednost od 200 milijuna dolara.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

A 2018. godine, prema podacima Privredne komore Srbije, izvezene hulahopke vrijedile više od 136 milijuna eura. Pri tome, manje obiteljske tvrtke robu uglavnom nude na tržištima regije i u Rusiji, a veliki proizvođači tržištima zemalja Europske unije.

Prepoznatljiv srpski izvozni proizvod su i ženske najlon čarape, tzv. najlonke ili hulahopke. Izvoz srpskih ženskih čarapa još 2015. godine dosegnuo je vrijednost od 200 milijuna dolara.

A 2018. godine, prema podacima Privredne komore Srbije, izvezene hulahopke vrijedile više od 136 milijuna eura. Pri tome, manje obiteljske tvrtke robu uglavnom nude na tržištima regije i u Rusiji, a veliki proizvođači tržištima zemalja Europske unije.

Hulahopke se proizvode i u pogonu Basic Investa u Odžacima u Vojvodini. U toj kompaniji kažu da su za nepunih godinu dana rada kvalitetnim proizvodom opravdali očekivanja stranih kupaca. Iz Odžaka ističu da proizvedene količine nisu velike, ali je ostvarena namjera da se steknu dobre tržišne pozicije u inozemstvu, prenosi RTV.

Ženske najlon čarape iz Odžaka našle su svoje mesto u trgovinama diljem Europe. Mjesečno proizvedu i izvezu oko 200.000 pari dokoljenica. Za kvalitetne čarape kažu da je važna kvalitetna sirovina. Proizvedena roba namijenjena je isključivo stranom tržištu.

Subvencije za zapošljavanje

“Teško je opstati na stranom tržištu. Potrebno je poznavati tržište i poznavati tehnologiju rada, ali i imati proizvod koji odgovara tržištu, drukčije je nemoguće opstati”, kaže Boris Bašić, direktor i vlasnik tvrtke za proizvodnju čarapa u Odžacima. Dragan Stamenković, suvlasnik tvrtke, kaže da se trenutačno u Srbiji ne proizvodi sirovina za čarape, već se uvozi iz Italije.

70

posto radne snage u Basic Investu čine žene starije od 50 godina, koje se teže zapošljavaju

“Talijanska sirovina je najbolja, a nama je važan kvalitet gotovog proizvoda. Mi smo 100% uvoznik sirovine i 100% izvoznik gotove robe”, objašnjava Bašić.

Basic Invest je prepoznatljiv i po tome što zapošljava žene starije od 50 godina, koje teško nalaze posao. Poslodavci u Srbiji koji zapošljavaju žene starije od 50 godina mogu ostvariti subvencije, kažu u Nacionalnoj službi za zapošljavanje (NSZ). U Odžacima 70% radne snage čine žene iz te kategorije koja teško nalazi posao.

“Imam 55 godina i posao mi jako puno znači. Ništa nam nije teško, a poslodavci su odlični”, kaže Tatjana Ignjatović iz Odžaka, radnica u pogonu za proizvodnju čarapa.U Zapadnobačkom okrugu, u koji spadaju i Odžaci, zaposleno je 784 žena starijih od 50 godina.

“Nezaposlene osobe, starije od 50 godina, koje se nalaze u evidenciji nezaposlenih teže se zapošljavaju i poslodavci mogu ostvariti subvenciju za zapošljavanje tih ljudi na novootvorenim radnim mjestima”, objašnjava Gordana Predojević, iz somborskog NSZ-a.

Povećat će proizvodnju

U tvrtki iz Odžaka zaposleno je 30-ak osoba, a u planu je povećanje broja radnika i proizvodnje, te opremanje pogona za bojanje, ali i za natjecanje za državne subvencije.

100

posto čarapa proizvedenih u Odžacima završi na inozemnim tržištima

Čarape za izvoz proizvede se i u Zrenjaninu. Kompanija Modital, članica talijanske Pompea grupe, u Zrenjaninu proizvodi hulahopke, koji se kupuje u Italiji, Španjolskoj, Francuskoj i Njemačkoj. No zanimanje za njihove proizvode posebno raste u Rusiji, piše Capital.ba.

“Modital je krenuo izravno prema inozemstvu. Od početnih oko 2 posto robe proizvedene u Srbiji koju smo namijenili ruskom tržištu 2018. godine došli smo do oko 7 posto. Kada je riječ o fakturiranju, to je otprilike 22 posto onog što Modital fakturira u godinu dana“, kaže Umberto Lani, director Moditala.

Autor: Poslovni dnevnik
15. listopad 2020. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close