Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

EU želi izjednačiti klasični i online šoping

Autor: Poslovni dnevnik
05. listopad 2020. u 22:00
Podijeli članak —
U Hrvatskoj oko 45 posto građana kupuje preko interneta/DINO STANIN/PIXSELL

Skupa ili nedostupna dostava potrošačima ostaje jedan od ključnih problema pri online kupovini.

Posljednja europska direktiva o poslovanju putem interneta usvojena je prije čak 20 godina i uskoro bi napokon mogla biti osuvremenjena s posebnim naglaskom na online kupnju, koja je u međuvremenu buknula na globalnom trgovačkom tržištu.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

‘Osvježavanje’ propisa

Posljednja europska direktiva o poslovanju putem interneta usvojena je prije čak 20 godina i uskoro bi napokon mogla biti osuvremenjena s posebnim naglaskom na online kupnju, koja je u međuvremenu buknula na globalnom trgovačkom tržištu.

‘Osvježavanje’ propisa

Odbor za unutarnje tržište i zaštitu potrošača u Europskom parlamentu ovih je dana usvojio zakonodavnu inicijativu za donošenje Akta o digitalnim uslugama, a cilj je “svježa” zakonska regulativa koja bi unaprijedila prava potrošača na internetu i defacto izjednačila njihov status s onim kakav imaju kada su kupci u klasičnim trgovinama.

71

posto građana Europske unije kupuje online

Najavljeno je kako će zastupnici Europskog parlament o ovoj inicijativi glasovati na plenarnoj sjednici od 19. do 22. listopada, a komentirala ju je i hrvatska eurozastupnica Biljana Borzan.

“U Europskoj uniji više od 71 posto građana kupuje preko interneta. Prema zadnjim podacima u Hrvatskoj oko 45 posto građana kupuje online, ali tek 17 posto iz druge države članice. Ljudi se i dalje boje kupovati online, pogotovo prekogranično. Cilj je ovog dokumenta postaviti temelje za izjednačavanje prava potrošača na internetu s onima koja imaju kad kupuju u običnim trgovinama“, objasnila je Borzan.

Dodaje kako skupa ili nedostupna dostava ostaje jedan od ključnih problema pri online kupovini. Problemi se, kaže, pojavljuju i kada kupci kupuju preko velikih posredničkih platformi pri čemu nije jasno regulirano tko je odgovoran, platforma ili trgovac, a sve na štetu potrošača.

Veća odgovornost

“Stav Odbora za zaštitu potrošača je da platforme trebaju snositi veću odgovornost oko toga kome dozvoljavaju prodaju preko njihovih stranica“, objašnjava europarlamentarka Borzan.

Autor: Poslovni dnevnik
05. listopad 2020. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close