Andrija bi se uskoro mogao ‘useliti’ na sve kontinente

Autor: Bernard Ivezić , 15. travanj 2020. u 08:05
Screenshot

Mozak Andrije je ekspertni sistem, odnosno AI, koju su hrvatske tvrtke Mindsmiths, Infobip i Neos, uz podršku američkog Oraclea, razvile u suradnji s timom epidemiologa .

U prvih sat vremena od njegova lansiranja više od 10.000 građana čavrljalo je s Andrijom, globalno prvim digitalnim savjetnikom za postupanje u slučajevima sumnje na zarazu koronavirusom.

Tehnički, riječ je o WhatsApp chatbotu kojem se pristupa preko web stranica Andrija.ai i Koronavirus.hr. Mozak Andrije je ekspertni sistem, odnosno umjetna inteligencija, koju su hrvatske tvrtke Mindsmiths, Infobip i Neos, uz podršku američkog Oraclea, razvile u suradnji s timom epidemiologa na čelu s Brankom Kolarićem. Sustav su donirale Ministarstvu zdravstva.

Vili Beroš, ministar zdravstva kaže da Andrija omogućava građanima da uz niz jednostavnih pitanja i ponuđenih odgovora dobiju personaliziran odgovor što im je činiti sumnjaju li da imaju koronavirus: “Omogućava građanima da ostvare brz, izravan i jednostavan kontakt s Ministarstvom zdravstva, a epidemiolozima da lakše obavljaju svoj posao.” Dodaje da Andrija ne prati građane, ne određuje tko treba ići u samoizolaciju i ne sprema osobne podatke preko kojih ih se može identificirati.

Nije špijun

Pohranjuje anonimizirane podatke koje epidemiolozi mogu statistički obrađivati i tako detektirati u kojim dijelovima Hrvatske se koronavirus ubrzano širi. Brankom Kolarić, epidemiolog koji surađuje s europskim CDC-om, dodaje da Andrija ima još jednu važnu ulogu – unosi automatizaciju u zdravstveni sustav.

Navodi da Hrvatski zavod za javno zdravstvo dnevno prima desetke tisuća poziva građana, a može ih obraditi telefonom svega desetak. Chatbot na WhatsAppu pak nema takvih ograničenja.

10

tisuća građana čavrljalo je s Andrijom u prvih sat vremena od lansiranja

“Razvili smo ga na temelju osobnog iskustva, ali i proučavajući dobru praksu iz država koje se uspješno nose s epidemijama, poput Singapura i Južne Koreje, a gdje je jedan od važnih elemenata i individualna komunikacija s građanima”, kaže Kolarić koji dodaje da novi digitalni savjetnik uči i da će s vremenom biti sve bolji u procjeni simptoma.

Andrija nije samo prvi primjer korištenja AI-ja u borbi s koronom u Hrvatskoj već je i prvi korak u personalizaciji zdravstva. Mislav Malenica, direktor Mindsmithsa i predsjednik hrvatske udruge za umjetnu inteligenciju CroAI-ja nada se da će takvih primjera biti još.

“Korisnici koji to žele mogu podijeliti svoju približnu lokaciju i javiti da li oni ili netko od ukućana osjeća simptome. Ti podaci nikad se neće koristiti kako bi se potencijalno identificirale stvarne fizičke osobe, već ih epidemiolozi statistički obrađuju kako bi što prije detektirali regije u kojima se koronavirus ubrzano širi”, kaže.

Pojašnjava da je Mindsmiths, koji ima iskustva u razvoju digitalnih asistenata u zdravstvu, inicirala sredinom ožujka razvoj Andrije kroz udrugu CroAI.

Prvo im je podršku dao Oracle, koji je sa svojim partnerom, hrvatskom tvrtkom Neos, razvio tehnologiju koja omogućuje da Andrija nesmetano čavrlja s tisućama građana u isto vrijeme. Infobip je povezao Andriju s WhatsAppom preko svoje globalne komunikacijske platforme i omogućio da ga koriste svi koji koriste WhatsApp.

Pravi odgovor

Gino Simić, menadžer u Infobipu kaže da sličnu suradnju imaju s Ministarstvima zdravstva u 15 država u Europi, Aziji, Africi i na Bliskom Istoku. No, dosad su mahom bili usmjereni na korištenje WhatsAppa za sprečavanje širenja lažnih informacija o koronavirusu.

“U planu i procesu su implementacije i u brojnim drugim zemljama i na ostalim kontinentima, čime dajemo obol i odgovor na kriznu situaciju u kojoj smo svi s obzirom na to da dopiremo do 7 milijardi korisnika u više od 190 zemalja”, zaključuje Simić.

Komentirajte prvi

New Report

Close