Roditelji se često nalaze pred pitanjem da li dijete poslati u privatni ili državni vrtić, a najčešće, kada dijete dostigne potrebni uzrast, mjesta nema nigdje. Planiranje i priprema unaprijed jedini je način kako to izbjeći, a cijena ne bi smjela biti najvažnija. Analizirajući ponudu vrtića u Hrvatskoj, gotovo da nije toliko važno ništa drugo nego je li državni ili privatni i tu do izražaja dolazi cijena, no je li to uistinu tako? Potražili smo alternativu i rješenja ako ne želite da prilikom odabira vrtića bude jedini kriterij “koliko teta radi s djecom”. Djeca počinju učiti rano i samo je pitanje koliko ćete im pružiti. Jedan od svijetlih primjera brige o edukaciji su vrtići Montessori. Privatni dječji vrtić Montessori djeluje petnaest godina i provodi cjelodnevni program Montessorija, a u skupinama su integrirana i djeca s posebnim potrebama kao i darovita djeca.
Učenje jezika
Tijekom boravka u vrtiću djeci je omogućeno sudjelovanje u sljedećim aktivnostima: poticanje glazbom i glazbena terapija, ritmika, individualan rad defektologa, radnog terapeuta, kao i učenje njemačkog, engleskog i talijanskog jezika. Montessori pedagogija je obilježena idejom: pomozi mi da to učinim sam. Djeca nizom vježbi, polazeći od konkretnog k apstraktnom, pomoću posebno načinjenog pribora i pripremljenog okružja uistinu uče sama. Montessori odgojitelj ne poučava djecu, već ih prati i pomaže da individualno u vlastitom ritmu usvajaju vježbe za poticanje samostalnosti, razvijaju svoje osjetilne sposobnosti, usvajaju osnovna znanja jezika i matematike. Poticanje glazbom i njezinim elementima također je svakodnevno prisutno u radu s djecom. Svaki mjesec tematski se obrađuje bliža i dalja okolina (kontinenti, države, gradovi sa svojim osobitostima). Vrtić je Stručno razvojni centar u sklopu kojeg je i jednogodišnje stručno usavršavanje Montessori pedagogije, kao i vježbaonica Edukacijsko rehabilitacijskog fakulteta. Montessori pribor podijeljen je na pet područja, a obuhvaćaju poticanje samostalnosti, poticanje osjetilnosti, govor i jezik, matematiku, kozmički odgoj i poticanje glazbom (pribor je specifičnost našeg vrtića). Ovakav pristup djeci je rijetkost u Hrvatskoj, a treba istaknuti da su prvih šest godina ključnih za razvoj djeteta, kaže u razgovoru za Poslovni dnevnik ravnateljica Montessori vrtića mr. sc. Valerija Majsec-Vrbanić. Ove godine upisali su 16 polaznika, ali prema riječima ravnateljice postoji veliko zanimanje za pedagogiju Montessori upravo zbog toga što je sve više roditelja upoznato s činjenicom da je prvih šest godina djeteta od presudnog značenja za djetetov razvoj. “U Hrvatskoj postoje četiri privatna vrtića, jedan vjerski, a u sklopu deset državnih vrtića, u nekoliko skupina provodi se program Montessori. Odgojiteljice i stručni suradnici trebaju imati jednogodišnje stručno usavršavanje nakon temeljne edukacije. Unazad dvije godine stručno usavršavanje se provodilo u našem vrtiću, kao i u vrtiću Srčeko, koji su Stručno-razvojni centri. Za stručno usavršavanje dobiva se diploma koju verificira Ministarstvo znanosti obrazovanja i športa”, kaže Valerija Majsec-Vrbanić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu