Riječki Filozofski fakultet prvi u zemlji obrazuje novi kadar koji bi trebao preuzeti odgovornost za sve važne funkcije u velikim kompanijama ili tijelima vlasti. Primjerice, korporativne komunikacije povezane s marketingom, s primarnom zadaćom komuniciranja na svim razinama sa svijetom izvan kompanije i cementiranja percepcije javnosti o tvrtki. Prvi u Hrvatskoj, godinu dana prije uvođenja Bolonjskog procesa na ostale fakultete u zemlji, prije četiri godine krenuo je Studij kulturologije.
Kulturolozi
Po okončanju tekuće akademske godine na tržište rada Odsjek za kulturalne studije lansirat će prvu generaciju B. A. kulturologa – mladih ljudi široke palete obrazovanja i umnih vještina, školovanih za preuzimanje upravljačkih funkcija s jakim naglaskom na unosu individualnosti i kreativnosti u posao koji se, prema riječima ECTS koordinatora Odsjeka dr. sc. Aljoše Pužara, već za studiranja razlikuju od ostalih studenata prije svega po pristupu učenju. Studij je u svakom smislu potpuno okrenut sadašnjosti i društvenoj stvarnosti. “Od studenata se očekuje da budu veoma kritični prema sustavu u kojem živimo, ali i da ga baš zbog toga dobro upoznaju: od prividno najbanalnije razine preko informacijske pismenosti i znanja više stranih jezika pa do konkretnih područja politike, upravljanja kulturom, poznavanja medija te uopće kretanja u javnoj sferi”, tumači Pužar. To te kadrove stavlja, bez želje da se zanemari itko drugi, u sam vrh ponude novih i fleksibilnih profila na sve gladnijem tržištu rada. “Osobno, iz najdubljih političkih uvjerenja, ne bih htio da ijedan moj student djeluje u velikoj korporaciji, ali to je više-manje pitanje akademskog folklora. Oni će, nažalost ili nasreću, za takvo djelovanje biti jako dobro osposobljeni”, kaže Pužar i sam natjeran da u komunikaciji s ovim studentima mijenja koncepte i pristupe odstupajući od tradicije. “U usporedbi s ostalim akademskim sredinama u zemlji i inozemstvu u kojima sam se kretao ovi studenti su izraženo kritičkog duha”, kaže on. “Takvo aktivno studentsko tijelo koje je u hrvatskim prilikama prilična nepoznanica neprekidno traži visoke pedagoške standarde”.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Iako je članak iz 2007. godine, ni tada nije odgovarao istini. Kulturolog i menadžer u kulturi su dva različita pojma – to zna svatko tko se malo ozbiljnije bavi tim područjem (a autorica je pomiješala babe i žabe). Osim toga, VŠPU “Baltazar Adam Krčelić” obrazuje menadžere u kulturi trogodišnjim trajanjem studija i nudi mogućnosti daljnjeg specijaliziranja u slijedeće dvije godine studija (3 + 2). Treba samo otići na stranice Riječkog fakulteta i VŠPU “Baltazar” i usporediti programe. Ovaj vaš članak je kao naručena reklama za spomenuti fakultet što nije korektno.
Prije nego što počnete širiti krive informacije provjetrite svoje teze zato što studij menadžmenta u kulturi postoji već 10 godina u Zaprešiću (visoka škola za poslovanje i upravljanje Baltazar Adam Krčelić).
Hvala!
Prva generacija menadžera u kulturi je diplomirala 2005 godine na visokoj školi za poslovanje i upravljanje Baltazar Adam Krčelić u Zaprešiću (www.vspu.hr). Sa studijem se počelo 2001 godine.
Lijep pozdrav!
Uključite se u raspravu