Svaki je automobil priča za sebe. Ali ne krije se u pozadini baš svakog od njih neki širi kontekst u kojem se isprepliću povijesni, ekonomski pa i društveni utjecaji nadilazeći "golu" automobilsku industriju. Maleni Clio, najprodavaniji Renault svih vremena, možda i općenito najpopularniji Francuz na četiri kotača, spada upravo u ovu drugu, znakovitu skupinu.
Niti 80 kilometara od glavnog zagrebačkog trga, s proizvodnih linija tvornice Revoz u slovenskom Novom Mestu, svakoga dana izlazi barem 300 modela nove, pete generacije tog automobila. Renaultu je to egzistencijalno važna stvar. Jer kada u tridesetak godina prodate 15 milijuna komada jednog modela, koji preraste u europsku ikonu branše, računica je jasna. Ali novi Clio važan je i drugima. Pa i Hrvatima. Jer oko 150 njih svakoga jutra putuje u Revozov pogon gdje zarađuje plaću. Još je važniji Slovencima jer promet tvornice u kojoj to čine s 1,7 milijardi eura ostvarenih u 2018. čini frapantnih 3,5 posto nacionalnog BDP-a.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu