S Marijanom Mrkonjićem, direktorom Novih biznisa u Ini, razgovarali smo o ANI startup programu, potencijalu hrvatskih startupova i okruženju koje treba stvoriti da se njihove ideje ostvare.
INA je nedavno pokrenula vlastiti startup program ANI. Kako je došlo do te inicijative?
Jasno je da se svijet u kojem živimo mijenja brže nego ikada. Tehnologije bez kojih danas ne možemo nisu ni postojale prije desetak ili dvadeset godina. Ove promjene osjete se u svim područjima života pa i na tržištu na kojem INA djeluje. Povećanje udjela obnovljivih izvora energije u ukupnoj proizvodnji energije, rastuća cijena CO2 emisija, veća efikasnost i niža cijena novih tehnologija, snažnija penetracija električnih vozila na tržište, ukupna drugačija percepcija svijeta mobilnosti, jačanje ekonomije dijeljenja samo su neki od trendova koji utječu na naše poslovanje. S obzirom na to da smo kao kompanija ovoga svjesni, logičan je korak jače se uključiti u djelovanje startup zajednice koja je najčešće i generator novih trendova. Na taj način dobivamo direktan uvid u nove ideje, a i pokazujemo da smo kao veliki sustav spremni prihvatiti nove ideje i mijenjati se s njima.