Svaki građanin Hrvatske u prosjeku godišnje potroši 420 kuna zbog lošega korisničkog sustava digitalne javne uprave, prvenstveno sustava e-Građani, objavila je konzultantska kuća The Boston Consulting Group (BCG). Procjena BCG-a dolazi dva tjedna otkako je Europska komisija objavila istraživanje o napretku digitalnih javnih uprava po državama članicama, eGovernment Benchmark 2019, a po kojem se Hrvatska našla na začelju, uz Rumunjsku, Slovačku i Cipar.
67posto
građana Hrvatske imalo je problema s korištenjem e-usluga javne uprave
Iako je još prije četiri godine na Globalnom summitu inicijative Partnerstvo za otvorenu vlast sustav e-Građanin bio proglašen najboljim primjerom digitalizacije javne uprave u Europi, sada je Komisija po brojnosti dostupnih digitalnih javnih usluga, a koje se mahom nude kroz e-Građane, Hrvatsku rangirala kao najzaostaliju u Europskoj uniji.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Pa drugo i nije za očekivati s obzirom da digitalizaciju provode uvijek iste zastarjele IT firme koje su dobro povezane sa vlašću. Dajte posao inovativnim snagama pa ćete vrlo brzo vidjeti rezultat, ali to se neće desiti svi to znamo
Imam aplikaciju e-građani,i svoj pretinac,ali u životu nisam vidio nešto kompliciranije i složenije.. sve zbrkano,potrebno nekoliko odobrenja autoidentifikacije i odobrenja,nikako doći do željene potvrde… Manje vremena potrošim čekajući u redu.. je li itko ispituje zadovoljstvo korisnika ili je to napravljeno samo pro forme da se hvalimo po svijetu da imamo…
Netko je ovdje posvađan s logikom. Ne postoji jednoznačni razlog zbog kojega građani ne koriste sustav – kojeg se i inače premalo potencira, premalo je edukacije građana a i ljudi nisu previše skloni promjenama.
Dobar bi argument bio da je instalacija i pristup složena – no sami sustav nije jedini razlog zbog kojega se može razbacivati ovakvim brojkama. Ovo je neozbiljno.
Kao šlag na vrhu je postavljanje RH na začelje, odnosno proglašenje “jednom od najzaostalijih” – ma da? Što je s članicama EU koje uopće još nemaju sustav e-građani?
Ako mislite da je eGradjani losa aplikacija probajte eVisitor pa cete vidjeti sto je aplikacija za broj 1 na greatest shits in the application world 2019
Uključite se u raspravu