Iako električni automobili krstare po svjetskim cestama već 10-ak godina, za većinu vozača, kako globalno tako i u Hrvatskoj, uglavnom su i dalje egzotika. Iako na prvi pogled izgleda da se radi o nečem savršenom, svojevrsnom perpetuumu mobile, što će nam omogućiti da se besplatno vozimo umjesto da trošimo stotine kuna ili eura mjesečno na naftu i benzin, cijena od 30-ak tisuća eura pa naviše je uglavnom prepreka za većinu građana da se uopće dublje informira o ovoj tehnologiji.
Dijelu vozača ne sviđa se ni relativno skromna automija e-automobila koja još uvijek rijetko prelazi 200 km. Ima zemalja, posebice u Europi, koje su odmakle jako daleko po pitanju korištenja e-automobila, a na tragu nastojanja EU da poveća njihov udio u europskom voznom parku izdašnim bespovratnim subvencijama, i u Hrvatskoj se njihov broj popeo na nekih 500-injak, uz još duplo toliko električnih bicikala i motocikala. No, Norveška, iako nije u EU, jedan od najvećih svjetskih proizvođača nafte i plina, u konačnici i struje, odlučila je do 2025. u potpunosti dokinuti mogućnost registracije vozila na fosilna goriva te prijeći na ona električna.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.matematika je jedina istina i davno je izračunato da kada država ne bi parazitirala na cijeni goriva, onda je vožnja s vozilima sa motorom na unutarnje sagorijevanje komercijalnija nego sa hibridnim ili potpuno el. vozilima međutim, ekologija je druga prića ali opet el. vozila nisu bitno ekološkija od vozila sa motorima sa unut.sag. da bi opravdla prelazak na ista
stoga, smatram da je sve ovo oko el vozila mlačenje prazne slame radi nečijeg profita te prolongiranje onog jedinog učinkovitog riješenja a to je bitno smanjenje mase osobnih vozila i ulaganje u razvoj i modernizaciju javnog gradskog i međugradskog prijevoza
Nedavno je bio dobar članak-analiza da kad bi sva osobna vozila u EU prešla s benzina i dizela na struju, količina zagađenja tj. CO2 u EU smanjila bi se za svega 0,5%! Također je apostrofirano da kad se pogleda u cjelini tj. proivodnja te kasnije zbrinjavanje tih vozila na struju, ta “eko” vozila na struju zagađuju skoro +50% više od prosječnog automobila (proizvodnja+ korištenje+zbrinjavanje nakon prestanka uporabe).
E to ja govorim već duže vrijeme… osim baterija, Li-Ion, koje su u stvari baterije kakve se koriste i u mobitelima, a koje su malog kapaciteta, skupe, glomazne, teške, sporo se pune, postoji i problem punionica i uklapanje istih u elektroenergetsku mrežu Hrvatske.
Uključite se u raspravu