Potencijal Hrvatske, pogotovo hrvatskog turizma, vidljiv je na Dalekom Istoku posebno unazad dvije-tri godine što potvrđuju opipljivi podatci, rast kineskih turista, kao i brojne nagrade koje hrvatski turizam dobio na sajmovima u Kini, istaknuo je Siniša Malus, menadžer za komunikacije Kinesko jugoistočno europske poslovne asocijacije (CSEBA). "Značajan je investicijski interes Kineza u Hrvatskoj, čega su svjesni svi koji već surađuju s njima ili tek planiraju. Kineski turisti najviše vjeruju sebi i za njih je velika stvar ako mogu putovati na destinacije gdje postoje kineske investicije. Oni nisu klasični turisti orijentirani na ljetne radosti, više su okrenuti kulturi i gastronomiji, što bi moglo donijeti značajan rast u posezoni i predsezoni pa moramo raditi i na povezanosti zračne linije kako bismo dobili realniji prikaz rasta broja turista iz Kine", rekao je Malus i spomenuo segment zdravstvenog turizma te Krapinske Toplice i Kumrovec, novih destinacijskih priča, gdje će u idućim godinama biti najviše investicija Kineza. Ovi su svijetli primjeri, kaže Malus, dodatni vjetar u leđa za investitore iz Kine koji su prepoznali pozitivnu priču iz segmenta lokalne politike koja se, dodaje Malus, poboljšala pa nije slučajnost da je Summit 16+1 održan u Dubrovniku i da se kineski premijer pet puta sastao s premijerom Andrejem Plenkovićem. "Sve to govori o intenzivnijim i korektnijim političkim kontaktima. Do kineskih investicija i ozbiljnijeg posla ne može doći bez politike koja je presudna, jer investitori žele znati da su dobrodošli. "Gospođa Yu sastala se s gotovo svim ministrima, komunikacija je dobra i ovo je odskočna daska za hrvatski turizam", smatra Malus.
Prostora za razvoj u turizmu ima i na Jadranu i u kontinentalnom dijelu, stoga je potrebno investirati i raditi na razvoju, smatra direktor Hrvatske udruge turizma Veljko Ostojić. "Procjenjujemo da je investicijski potencijal oko tri milijarde eura. Ove godine u hrvatski turizam uložili smo milijardu eura, od čega 400 milijuna eura u privatni sektor, a 600 milijuna eura u turističku infrastrukturu i javni sektor. Postoji faktički najvažniji okidač – koliko su te investicije i okviri za investiranje atraktivni za potencijalne investitore. Ako je povratna investicija zadovoljavajuća i slična onima iz drugih zemalja, bit će investicija. U RH moramo razlikovati greenfield od brownfielda kojeg je puno, dok greenfielda gotovo da i nema", napomenuo je Ostojić koji također smatra da smo prenormirani i prekomplicirani za kvalitetni biznis jer je, kaže, važan pokret kapitala. "Investitor ne može kupiti parcelu i čekati dvije-tri godine za rješavanje papirologije, to biznis ne trpi. Prepreka je na lokalnoj i županijskoj, ali i nacionalnoj razini. Moramo ubrzati i pojednostaviti procese, deregulirati cijeli sustav koji se tiče biznisa. Možemo investirati bilo gdje na svijetu, no ako ne budemo dovoljno konkurentni, kod brzine povrata i jednostavnosti i efikasnosti administracije, investitori će otići drugdje", dodao je.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu