Otkup već uhodanog poslovanja, u cijelosti ili nekih od njegovih resursa, jedna je od mogućih strateških opcija kod ulaska u poduzetništvo ili kod širenja poslovnih aktivnosti. U razvijenim zapadnoeuropskim zemljama otkup uhodanog poduzeća preferirana je opcija u odnosu na započinjanje poslovanja ispočetka (start-up), dok se akvizicija poduzeća smatra bržim načinom širenja i zauzimanja tržišnih pozicija, u odnosu na postupan organski rast. Neke od prednosti otkupa poslovanja su u preuzimanju uhodanog poslovnog modela, razvijenog branda, baze lojalnih kupaca, referenci, povoljnih uvjeta poslovanja s dobavljačima, educiranih zaposlenika, itd.
Trenutno u Hrvatskoj ova je opcija posebno interesantna zbog velikog broja poduzetnika „prve generacije“ koji su pokrenuli poduzeća i obrte 1990-ih godina, i koji nakon 25 godina poslovanja žele otići u mirovinu, a djeca nisu zainteresirana preuzeti poslovanje. Praksa u razvijenim zapadnoeuropskim zemljama pokazuje da članovi obitelji preuzimaju poslovanje u tek 15-35% slučajeva, te da se više od 40% slučajeva poduzeće prodaje novim vlasnicima, najčešće poduzećima iz istih ili srodnih djelatnosti koje na taj način okrupnjavaju i šire svoje poslovanje. Njihovu ekspanziju prate povoljne kreditne linije, uz državne garancije i čitav niz profesionalnih savjetnika koji pomažu smanjiti rizik koji sa sobom nosi kupovina poduzeća.