Opća uredba o zaštiti podataka (GDPR) krenula je u primjenu sredinom prošle godine. Poduzetnici kojima je direktni marketing bio jedan od glavnih promotivnih kanala već osjećaju značajne posljedice vezane uz smanjene prihode od prodaje. Većina tih posljedica uzrokovana je pogrešnim pravnim interpretacijama odredbi same Uredbe, dok je manji dio njih uzrokovan manjkavostima aplikacija za direktni marketing ili nepoznatim podrijetlom kontakata na newsletter listama.
Cilj svake uspješne marketinške kampanje je planirani utjecaj na ponašanje potrošača. Najznačajnije marketinške metode novog doba mogu se svesti na jednostavan algoritam – sistem lijevka. Automatizirano prikupljanje velikog broja svih vrsta podataka o ciljnoj skupini u svrhu filtracije i dolaska do esencije onog što čini vašeg potrošača – njega kao pojedinca na kojeg možete direktno utjecati. Stručnom terminologijom to je pretvaranje Big Date u Smart Datu koja je baza za prediktivnu analizu i predviđanje novih trendova u potražnji. Sva ta profiliranja svakako imaju svoju cijenu, a ona je direktno zadiranje u privatnost pojedinca. Sve dok je pojedinac s time upoznat i suglasan radi se o legitimnom interesu, no što kad on tog nije niti svjestan?
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu