Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Pravi izazovi tek slijede

Autor: Poslovni dnevnik
29. studeni 2018. u 21:59
Podijeli članak —
Boris Žgomba, predsjednik Uprave Unilinea

Boris Žgomba, predsjednik Uprave Unilinea.

Da je turizam hrvatska gospodarska uspješnica, to zaista više ne treba dokazivati. Često znam reći da bi mi, turistički djelatnici, bili sretni da ostane uspješan kao i do sada, a da generira manje od 20 % domaćeg BDP-a.  To bi značilo da su i ostale domaće gospodarske grane jednako uspješne, što nažalost danas nije slučaj. No, nakon dvije – tri, u svakom smislu, rekordne turističke godine, dolazi vrijeme otrežnjenja.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Razdoblje hiper potražnje za hrvatskim turizmom polako splašnjava i slijedi borba za svakog gosta. Da li smo za to spremni? Uspjesi u pravilu uljuljkaju i one najopreznije, a konkurencija koristi svaku svoju priliku. Stoga, gdje je rješenje na duge staze? Valja konačno urediti domaći zakonodavni okvir – od niže stope PDV-a, fleksibilnijeg zakona o radu, reguliranja posebnog postupka oporezivanja turističkih agencija do konačnog rješavanja problematike turističkog zemljišta i koncesija. 

Da je turizam hrvatska gospodarska uspješnica, to zaista više ne treba dokazivati. Često znam reći da bi mi, turistički djelatnici, bili sretni da ostane uspješan kao i do sada, a da generira manje od 20 % domaćeg BDP-a.  To bi značilo da su i ostale domaće gospodarske grane jednako uspješne, što nažalost danas nije slučaj. No, nakon dvije – tri, u svakom smislu, rekordne turističke godine, dolazi vrijeme otrežnjenja.

Razdoblje hiper potražnje za hrvatskim turizmom polako splašnjava i slijedi borba za svakog gosta. Da li smo za to spremni? Uspjesi u pravilu uljuljkaju i one najopreznije, a konkurencija koristi svaku svoju priliku. Stoga, gdje je rješenje na duge staze? Valja konačno urediti domaći zakonodavni okvir – od niže stope PDV-a, fleksibilnijeg zakona o radu, reguliranja posebnog postupka oporezivanja turističkih agencija do konačnog rješavanja problematike turističkog zemljišta i koncesija. 

Nužno je osigurati stručne kadrove osposobljene modernim modelima edukacija, ali i cjeloživotnim obrazovanjem, uz učinkovite modele praćenja njihovog razvoja i nagrađivanja radne efikasnosti. Valja se okrenuti modernim metodama marketinga i prodaje s ponudom inovativnih i kreativnih turističkih doživljaja i to u direktnom kontaktu s gostom, koristeći se svim prednostima online komuniciranja. Sve to podrazumijeva i promjenu načina promišljanja, djelovanja i organiziranja destinacijskih menadžment sustava.

Traži se više suradnje i sinergije kao i novi modeli javno – privatnog partnerstva. Za našu kompaniju formula uspjeha glasi: učiti kontinuirano – reagirati pravovremeno – planirati ambiciozno.

Rješenja za daljnji rast ukupnog prihoda i još veći porast profitne stope vidimo u nastavljanju izlaska na daleka prekooceanska tržišta te još temeljitijoj obradi tradicionalnih europskih tržišta, daljnjem dinamiziranju selektivnih oblika turizma poput primjerice sportskog, zdravstvenog i korporativnog turizma te jačanju logističkog segmenta s naglaskom na rent-a-car i servisne usluge uz istodobno stavljanje u funkciju inovativne informatičke platforme kao podrške postojećim, ali i novim poslovnim procesima i aktivnostima.Čini se lako, zar ne?

Autor: Poslovni dnevnik
29. studeni 2018. u 21:59
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close