Prodaja, prodaja, prodaja…. Riječ od koje se nekima diže kosa na glavi. Nekima stvara neviđeni stres. Mnogi zaziru od nje. A neki je jednostavno obožavaju i dobri su u prodaji, dapače odlični. Pa zašto je to tako? Zašto su pojedini prodavači bolji od drugih? U nekim slučajevima je iskustvo presudno a u nekima rad na sebi. Čim više iskustva imate u prodaji vjerojatno je da ćete vremenom postati i bolji. No Što je s novim, mladim prodavačima koji nemaju iskustva? Kako da oni postignu dobre rezultate. Odgovor leži u radu na sebi, točnije u neverbalnoj komunikaciji. Mladi i neiskusni prodavači se uglavnom oslanjaju na riječi koje izgovaraju tijekom prodaje. Međutim istraživanja su pokazala da to možda i nije najbolja taktika jer poznato je da većinu naše komunikacije čini neverbalna komunikacija. Minimalno 60% ali može ići i do nevjerojatnih 93%. prema istraživanju Alberta Mehrabijana naša komunikacija se sastoji od 55% riječi, 38% glasovne varijacije i 7% su same riječi. Stoga možda i nije toliko bitno što ćete kazati tijekom prodaje koliko je bitno kako ćete to kazati. Jer kao što vidimo većina poruke koju prenosimo nisu same riječi nego je neverbalna komunikacija. Kao početnik u prodaji, učenjem neverbalne komunikacije definitivno povećavate svoje šanse za prodaju. No u svome radnom iskustvu s prodavačima uočio sam dvije stvari koje drastično narušavaju njihov napredak u prodaji. Prvo, na internetu i raznoj štampi ima jako puno netočnoga o neverbalnoj komunikaciji a ljudi to pročitaju i zatim primjenjuju. To je kao da pojedini strani jezik naučite krivo i samouvjereno ga primjenjujete misleći kako ga savršeno upotrebljavate. Za pravilno korištenje neverbalne komunikacije trebaju se poštovati određena pravila a o kojima se uglavnom ne piše. Drugo, stavovi poput Ja znam sve, Ja sam najbolji…mogu drastično smanjiti vaš uspjeh u prodaji. Istraživanje Centar for body language pokazalo je da prodavači koji znaju pravilno interpretirati mikroekspresije lica ostvaruju 20% bolje rezultate od svojih kolega koji to ne znaju. Nažalost kroz naše školovanje ne uče nas o neverbalnoj komunikacija dapače zatomljuju je.
Stoga ako ste mlada osoba željna usavršavanja vještina u prodaji i ukoliko želite poraditi na sebi prijavite se na našu edukaciju Prodaja bez riječi.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu