U svijetu je u prvom polugodištu ove godine na burzu izašlo 660 kompanija kojima su investitori "poklonili" 94,3 milijarde dolara, pokazuju podaci konzultantske kuće Ernst&Young. U Hrvatskoj u tom razdoblju nijedna kompanija nije napravila početnu ponudu dionica (IPO). Štoviše, pravom IPO-u domaće je tržište kapitala posljednji puta svjedočilo još 2015. godine kada je zadarski brodar Tankerska Next Generation prodao dionice za 208 milijuna kuna.
Podsjetimo, to je bio prvi IPO na Zagrebačkoj burzi još od 2008. godine. Izlazak na burzu može značajno povećati vrijednost kompanije, tvrde financijski stručnjaci, ali se za takav se potez domaće kompanije rijetko odlučuju. Razlozi leže dijelom u predrasudama prema procesu izlaska na burzu, dijelom u općenitom nedostatku kulture dioničarstva u našoj zemlji, a ponajprije jer je u Hrvatskoj malo kompanija čiji bi IPO opsegom i veličinom bio zanimljiv investitorima, posebice stranima.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu