Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Valobrani iz Šibenika za sigurno uplovljavanje cruisera u Quebecu

Autor: Darko Bičak
23. kolovoz 2018. u 14:02
Podijeli članak —
S ukrcaja valobranskih plutajućih betonskih elemenata u Šibeniku

Šest pontona će zaštititi luku Saguenay u kanadskoj pokrajini od udara valova. Dimenzije su 6x20x2,4 metra.

Šibenska tvrtka Marinetek NCP, koja je joint venture NCP Remontnog brodogradilišta Šibenik i istoimene finske korporacije, nedavno je dovršila proizvodnju šest valobranskih plutajućih betonskih elemenata za gradnju pristaništa za cruisere u luci Saguenay u kanadskoj pokrajini Quebec koji se postavljaju ovih dana. 

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Radi se o najvećim standardnim valobranskim elementima takve vrste, koji se prvi put proizvode upravo u šibenskoj Marinetek tvornici pontona. Kako pojašnjava Boris Miškić, direktor Marineteka NCP, pontoni su konačni rezultat složenog procesa započetog prije dvije godine. "Uprava Marineteka je odlučila započeti s detaljnim projektiranjem novih valobranskih elemenata, koji bi svojim performansama trebali zadovoljiti uvjete za sigurno sidrenje plovila u akvatoriju marina i luka u djelomično zaštićenim zaljevima.

Šibenska tvrtka Marinetek NCP, koja je joint venture NCP Remontnog brodogradilišta Šibenik i istoimene finske korporacije, nedavno je dovršila proizvodnju šest valobranskih plutajućih betonskih elemenata za gradnju pristaništa za cruisere u luci Saguenay u kanadskoj pokrajini Quebec koji se postavljaju ovih dana. 

Radi se o najvećim standardnim valobranskim elementima takve vrste, koji se prvi put proizvode upravo u šibenskoj Marinetek tvornici pontona. Kako pojašnjava Boris Miškić, direktor Marineteka NCP, pontoni su konačni rezultat složenog procesa započetog prije dvije godine. "Uprava Marineteka je odlučila započeti s detaljnim projektiranjem novih valobranskih elemenata, koji bi svojim performansama trebali zadovoljiti uvjete za sigurno sidrenje plovila u akvatoriju marina i luka u djelomično zaštićenim zaljevima.

Kao rezultat, projektiran je betonski monolitni element širine šest metara, duljine 20 metara i visine 2,4 metra. Uz masu elementa od gotovo 90 tona, prema računici ovakav ponton bi morao adekvatno zaštiti akvatorij marine pri dolaznom valu visine od oko 1,3 metra.

Budući da je limit dosadašnjih standardnih valobrana bio oko 1,1 m, radi se o značajnom povećanju koje će omogućiti zaštitu akvatorija novih luka i marina kakva do sada nije bila moguća", kaže Miškić.

Projektiranje je u suradnji sa Marinetekovim stručnjacima i projektantima napravila tvrtka Port Tech – FCG Design and Engineering Helsinki, koja je ovlašteni državni institut za uzmorske građevine.  Testiranje modela je pak obavljeno u Hrvatskom Hidrografskom Institutu u Zagreb, a zatim i u finskom institutu VTT Technical Research Centre of Finland. Konačni blagoslov je dao Hrvatski registar brodova iz Splita. Marinetek NCP je u svibnju postavio pontone za sidrenje jahti u Monaku, a Mikšić očekuje da će i ovi zaštitni pontoni naći značajnu primjenu na Jadranu i cijelom Mediteranu. 

Autor: Darko Bičak
23. kolovoz 2018. u 14:02
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close