Hrvatski hotelski sektor poznat je po tome što, za razliku od većine europskih i mediteranskih zemalja, ima vrlo mali udjel globalnih hotelskih brendova, a vodeći hotelski lanci i dalje razvijaju vlastite lokalne brendove, s manjim ili većim uspjehom. Poznato je da hotelski brend ima puno veći značaj od samog vizualnog identiteta, te predstavlja izgrađen sustav vrijednosti koji se ogleda u vjernim gostima, izgrađenoj emocionalnoj poveznici s klijentima te međunarodnoj prepoznatljivosti, kao i garanciji standardizirane kvalitete usluge.
Dobar hotelski brend može se jako dobro unovčiti, ovisno o tržištu na koje cilja. Prema analizama konzultantske kuće Horwath HTL, U Hrvatskoj trenutno ima 166 hotela, s ukupno preko 31.000 soba, koji posluju kao dio hotelskog lanca, kojeg definiramo kao portfelj od 5 ili više hotela. Ujedno, s prosječnom veličinom hotelskog lanca od gotovo 190 soba po objektu, hrvatske hotelske kuće među najvećima su u Europi (nakon Cipra), što je rezultat naslijeđene hotelske strukture nastale uglavnom u vrijeme socijalizma, a potom privatizacijom pretočene u većinu današnjih domaćih hotelskih lanaca. Tako je u Hrvatskoj oko 25 posto svih hotela dijelom nekog hotelskog lanca.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Slažem se za pravopis, baljezgate u vezi turizma. Nije turizam u Hrvatskoj tako jednolik da bi ocjene mogle biti tako paušalne. Vrhunski turizam u koji se najviše ulaže 4 i 5 zvjezdica i više je tek na začetku.
Kao prvo,nije buking,nego BOOKING! Prestanite deformirati hrvatski pravopis! Zaista prelazi sve mjere to uporno novinarsko pisanje “po Vuku”! Drugo, hrvatski turizam ce vrlo brzo dozivjeti teski samar. Godine turistickog sarlatanstva, nabijanja cijena nepotkrijeljenih poboljsanjem usluge i ponude, zasnivanja gastronomske ponude na cevapima (dok se samo prica o nekom bogatstvu hrvatske-mediteranske kuhinje s kojom turist vecinom niti nema prilike doci u dodir), prljavim ugostiteljskim objektima, prljavim cjenicima s neispravno napisanim nazivima jela i pića (tipa capučino, kapričoza, koka kola..tako da svakom stranom turistu krvare oči), varanju turista podvaljujuci im skupocjeno “domace” maslinovo ulje koje je zapravo uvezeni jeftini srot iz Makedonije..i tepanja samima sebi da smo najbolji, najljepsi, jedinstveni…doci ce vrlo brzo na naplatu. Dok nas covjek ne shvati da se mora boriti svim silama za svakog turista jer je svijet pun svega a konkurencija ogromna, da mora davati sve od sebe za kontinuirano usavrsavanje, da je turizam zapravo djelatnost u kojoj se vecina svega svodi na prodaju dozivljaja te da je itekako bitna vizualna prezentacija, sarm, dopadljivost,kvaliteta..a ne mrgodnost nekog debelog lokalnog krkana koji zeli zaraditi u dva mjeseca za cijelu godinu..nece biti pomaka na bolje.
Uključite se u raspravu