Iako nam se još uvijek sam po sebi događa u većoj mjeri nego li njime upravljamo, turizam je u Hrvatskoj ušao u novu eru, čiji se trendovi sve manje mogu usporediti s kretanjima u prošlosti. Prije svega je porasla prosječna dnevna potrošnja turista za 20-tak posto, prvi put značajan je udio gostiju koji su u Hrvatskoj po prvi put, smanjuje se udio obitelji s djecom i povećava udio parova, a internet je preuzeo vodeće mjesto bilo kad je riječ o informiranju prije putovanja ili tijekom posjeta. Sve je to, uz još mnoštvo detalja pokazala analiza Tomas ljeto 2017, analiza potrošnje i stavova turista koju je po deseti put proveo Institut za turizam.
To je bio povod za razgovor s Damirom Krešićem, ravnateljem Instituta za turizam koji je na poziciju stupio prije par mjeseci, i to nakon četiri mandata bivše ravnateljice Sande Čorak. Krešić je na vodeću poziciju stupio s velikim ambicijama koje bi Institutu trebale donijeti bolje prihode, još bolju znanstvenu produktivnost i prepoznatljivost ali i povezanost s gospodarstvom i društvom koje sve više živi od turizma. U razgovoru za Poslovni dnevnik otkriva kako Institut može pomoći da se smanje gužve u destinacijama, zašto nije provedena nacionalna turistička strategija, ali i niz problema s kojima se suočavaju znanstvenici u Institutu zbog rezanja troškova države.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.50%
300 do 500 tisuća kuna našeg novca plaćeno je da bi se otkrilo kako internet pomaže u nalaženju zabave za lošeg vremena? Ja ću za 3000 kuna dokazati da to znaju i prvašići. Čim pročitam i strategijama turizma i potrebi države da se u to uključi, dosta mi je budalaština za cijeli tjedan. Ozbiljne zemlje nemaju nikakvu strategiju turizma, jer je turizam po svojoj prirodi sporedna i nepredvidljiva branša. Ozbiljne zemlje znaju da je udio od 15% u BDP-u drastično prevelik i da je to crveni alarm kako se treba posvetiti drugim granama. Ali ozbiljne zemlje počinju tek iza šentilja.
I ovaj je ravnatelj Instituta za turizam… jednostavno nema radnika jer ih se neadekvatno plaća tj. umjesto da hoteljeri osiguraju da nivo cijena u hotelima bude u skladu sa onime što Jadran pruža tj. nivo cijena hotela u EU (npr. Austrija) a samim time i da plaće budu u skladu sa EU plaćama pa bi bilo probelma sa radnicima,…on kuka jer nema radnika jer eto gradi turistički poslovni model na jedinsvenom jadranu, niskim cijenama a sve bazirano na jeftinom radu…
Uključite se u raspravu