Povodom današnje Međunarodne konferencije kojom se obilježava 20 godina rada Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja, predsjednik Vijeća AZTN-a Mladen Cerovac govori o kadrovskom i financijskom stanju Agencije, Agrokoru, kulturi tržišnog natjecanja u Hrvatskoj i rizicima na početku primjene novog Zakona o zabrani nepoštenih trgovačkih praksi u lancu opskrbe hranom .
Koja je vaša glavna poruka povodom 20. obljetnice?
Riječ je o značajnom jubileju. Uz velike napore u kreiranju zakonskog okvira za zaštitu tržišnog natjecanja u vrijeme u kojem u Hrvatskoj o tome gotovo nitko ništa nije znao, provedbi propisa te razvijanju i promicanju kulture tržišnog natjecanja, mislim da je naše najveće postignuće, ravno čudu, uspjeh u očuvanju najvrjednijeg resursa – educiranih zaposlenika. U Hrvatskoj nema puno stručnjaka za pravo tržišnog natjecanja, možda 100-tinjak. Od toga je 40-ak u Agenciji, gdje za relativno skromne plaće u odnosu na ono što bi mogli imati u privatnom sektoru, rade vrlo osjetljiv posao. Zbog toga imamo veliku fluktuaciju, pa je Agencija i rasadnik stručnjaka, koji su atraktivni privatnom sektoru, ali i drugim državnim agencijama gdje su bolje plaćeni. Stoga prije svega njima zahvaljujem na velikom entuzijazmu. Drugi velik uspjeh je sustavni rad na promjeni naslijeđa dogovorne ekonomije. Dogovori o cijenama su se naprosto podrazumijevali, konkurencija nije bila shvaćana kao temeljna dobrobit za potrošače, nego suprotno, kao udar na standard građana. Nevjerojatno je koliko je takav stav čvrsta kategorija i kako odolijeva promjenama, jer se nakon 20 godina još susrećemo sa zabranjenim odredbama koje poduzetnici uglavljuju u svoje sporazume. Rekao bih da je naša misija i dalje jednako važna, možda još važnija sada, kada svjedočimo velikoj promjeni paradigme u hrvatskom gospodarstvu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Jedna od najkorumpiranijih agencija koja je tipično ogledalo stanja (čitaj stranja) u HR – Konzum je prije 10 godina imao 28% udjela na tržištu i to prije širenja carstva na Dalmaciju, kupnje Mercatora, ali mito i korupcija čine svoje pogotovo kad se radi o stoci sitnog zuba.
Samo u gastru je njegov udio preko 60%!
Agrokor je prije kraha činio 15% hrvatskog BDP-a, a u svoju mrežu neplaćanja uvukao je vjerovatno i dvostruko veći dio. Dioničari Leda, Jamnice, Zvijezde itd. su sigurno sretni što će, uz Todorićeve dugove, morati kroz poreze platiti i “zaštitu” koju im je pružila ova Agencija.
Uključite se u raspravu