Startupovi su zadnjih godina postali jedan od najinovativnijih načina poduzetništva, a ni Hrvatska ne zaostaje bitno za globalnim trendovima. Iako se obično smatra da su startupovi samo neke aplikacije, a što u brojnim slučajevima i jesu, u tu kategoriju spadaju i tvrtke koje razvijaju konkretne proizvodne ili uslužne biznise. Danas uspješne tvrtke poput Rimca, Suf'n'Friesa, PhotoMatha, Agrivija, Trilleniuma, CofeeClouda samo su neke od onih koje su na početku bile startupovi. No, većina ljudi ne razmišlja da su u apsolutnim brojkama startupovi zapravo najčešće mali biznisi poput pokretanja frizerskog salona, pekare ili pak tvrtke za proizvodnju čokolade. Neki su u biznis startali zbog sjajne ideje, no veliki broj njih i silom prilika jer su izgubili posao te odlučili zaraditi za život u vlastitoj organizaciji. Pokretanje vlastitog biznisa potiče i Hrvatski zavod za zapošljavanje (HZZ) koji novim mjerama od 1. ožujka uvodi devet mjera za samozapošljavanje u kojima je moguće bespovratno dobiti od 35.000 do u nekim slučajevima čak i 175.000 kuna.
Mnoge od ulaska u vlastiti biznis uplaše horor priče o poslovnom neuspjehu te mit da 90 posto novih tvrtki ne preživi prvu godinu djelovanja. No, statistike su drukčije i kažu da oko 75 posto novih tvrtki preživi prvu, 69 posto drugu, a polovica njih dočeka i petu godinu poslovanja. Mnogi poduzetnici početnici u prvoj godini susretnu se s nedostatkom novca, a uglavnom u početku ne posluju ni s profitom te često zaključe da nema više smisla baviti se tim biznisom. Stručnjaci upozoravaju da bi prvu analizu o profitabilnosti trebalo donijeti minimalno 18 mjeseci nakon pokretanja posla te onda odlučivati o budućnosti. Iako je teško procijeniti koliko trenutačno startupova djeluje u Hrvatskoj, a isto tako ni koliko ih je dosad osnovano, činjenica je da oni privlače veliki interes ulagača. Prema nedavnom istraživanju Mihovila Barančića, poslovnog anđela i jednog od osnivača Zagrebačkog inkubatora poduzetništva (ZIP), samo lani je u hrvatske startupove uloženo ukupno 111,6 milijuna kuna. Najviše novca povukao je već spomenuti PhotoMath koji je od američko-kineskog VC fonda Cherubic Venturesa dobio 21 milijun kuna. Znatna sredstva dobio je i relativno nepoznat startup Renata Librića Bouxtie. O njemu je američki Forbes u studenom pisao da je odbio dvije ponude za preuzimanje od 90 i 120 milijuna dolara.