Sud odbio zabraniti aplikaciju, Uber može i dalje voziti

Autor: Josip Bohutinski/VL , 20. rujan 2017. u 16:42
Ministarstvo je aplikaciju u nas pokušalo i zabraniti/Sanjin Strukić/PIXSELL

U Ministarstvu nisu htjeli komentirati presudu. Novi zakon trebao bi omogućiti više dozvola i lakše dobivanje taksi licenci.

Prekršajni sud u Zagrebu odbio je optužni prijedlog koji je protiv Ubera podnijela inspekcija cestovnog prometa Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.

Na Sudu su nam kazali da je odluka nepravomoćna i da Ministarstvo ima pravo žalbe o kojoj će odlučivati Visoki prekršajni sud. U Ministarstvu jučer nisu htjeli komentirati odluku Prekršajnog suda uz obrazloženje da je nisu još primili. Ni u Uberu nisu htjeli komentirati tu nepravomoćnu presudu. Inspekcija cestovnog prometa Prekršajnom sudu u Zagrebu uputila je optužni prijedlog protiv tvrtki Uber Croatia d.o.o. i Uber International Holding BV, 21. srpnja, sa zahtjevom da se zabrani aplikacija Uber za naručivanje prijevoza u Hrvatskoj.

U Ministarstvu prometa su zaključili već odavno da partneri vozači Ubera u Hrvatskoj posluju nelegalno jer obavljaju taksi usluge iako za to nemaju potrebne licence i dozvole, propisane Zakonom o prijevozu u cestovnom prometu. No u Uberu barem zasad, što se tiče odluke Suda, mogu biti mirni i dalje raditi po svom. Ministarstvo je pokrenulo i izradu novog zakona koji bi trebao liberalizirati tržište taksi usluga i time dati priliku i Uberu da legalizira svoje poslovanje u Hrvatskoj.

Ministarstvo je, pod velikim pritiscima legalnih taksista, htjelo i zabraniti rad te aplikacije. Novi prijedlog zakona, uskoro u javnom savjetovanju, a trebao bi povećati broj taksi dozvola i ublažiti uvjete za dobivanje taksi licenci. Uber ne bi imao poseban status. O novom zakonu u cestovnom prijevozu razgovaralo se jučer i na okruglom stolu Taksi budućnosti na Sveučilištu u Zagrebu, u organizaciji Europske udruge studenata prava.

Božo Miletić, predsjednik Udruženja taksi prijevoznika pri HOK-u, nada se da će novi zakon što prije stupiti na snagu, da će se provoditi prema svima jednako, te da će i Uber raditi u skladu s tim. Marko Ševrović, profesor na Fakultetu prometnih znanosti, istaknuo je da je postojeći zakon izrazito liberalan jer daje mogućnosti lokalnim vlastima da rade što hoće – mogu izdati koliko žele taksi dozvola, ali i propisati ograničenja.  Petar Dragić, predstavnik taksista pri HGK, poručio je da je kontrola sigurnosti taksista na prvom mjestu i da bi pojednostavljena procedura za dobivanje dozvola i manji nameti doveli i do nižih cijena taksi usluga. Predstavnici Ubera nisu bili na jučerašnjem okruglom stolu.

Komentirajte prvi

New Report

Close