Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

COSCO postaje 3. svjetski brodar

Autor: Poslovni.hr
10. srpanj 2017. u 22:00
Podijeli članak —
Foto: Reuters

Ponuda za hongkonški Orient.

Najveća kineska brodarska tvrtka COSCO namjerava kupiti konkurentsku hongkošku kompaniju Orient Overseas International Ltd. (OOIL) za 6,3 milijarde dolara, čime bi COSCO postao treća najveća svjetska brodska kompanija, s više od 400 velikih brodova. Većinski vlasnik OOIL-a je prihvatio ponudu, iako je za prodaju još potrebno odobrenje regulatora.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

To bi bilo posljednje u nizu spajanja, čime bi vodećih šest svjetskih brodarskih kompanija kontroliralo gotovo dvije trećine tržišta. Prema podacima Alphalinera, OOIL-ova podružnica OOCL je trenutno sedma najveća brodarska linija na svijetu, s udjelom od 3,2 posto na globalnom tržištu.

Najveća kineska brodarska tvrtka COSCO namjerava kupiti konkurentsku hongkošku kompaniju Orient Overseas International Ltd. (OOIL) za 6,3 milijarde dolara, čime bi COSCO postao treća najveća svjetska brodska kompanija, s više od 400 velikih brodova. Većinski vlasnik OOIL-a je prihvatio ponudu, iako je za prodaju još potrebno odobrenje regulatora.

To bi bilo posljednje u nizu spajanja, čime bi vodećih šest svjetskih brodarskih kompanija kontroliralo gotovo dvije trećine tržišta. Prema podacima Alphalinera, OOIL-ova podružnica OOCL je trenutno sedma najveća brodarska linija na svijetu, s udjelom od 3,2 posto na globalnom tržištu.

Obitelj prvog guvernera Hong Konga Tung Chee-hwa osnovala je OOIL te još drži 69 posto udjela u kompaniji. Oni su prihvatili ponudu, no još je potrebno odobrenje dioničara COSCA, kao i američkog i kineskog regulatora. Ako dođe do sklapanja posla, COSCO Shipping će postati treća najveća linija kontejnerskih brodova na svijetu, nakon danskog Maersk Linea i švicarske Mediterranean Shipping Company (MSC).

Međutim, preuzimanje OOIL-a pokazuje i kako hongkonška luka – nekad glavni ulaz u Kinu – gubi utakmicu od kineskih luka. Prekapacitiranost i usporavanje potražnje doveli su do velikih promjena u brodarskoj industriji. Korejski brodarski div Hanjin prošle je godine podnio zahtjev za stečaj, dok je francuski CMA CGM kupio singapurski Neptun Orient Lines.     

Autor: Poslovni.hr
10. srpanj 2017. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close